Tévétorrent

Mistresses

  • Szabó Ádám
  • 2013. augusztus 11.

Tévétorrent

Már az első jelenetekben a képünkbe kapjuk: ölelésekből és csókokból kibontakozó szereplők, szoftpornóba illő combsimítások és évtizedekkel ezelőtt még megbotránkoztatónak számító fehérnemű-kombinációk. Mi lesz itt még? Szentimentális szenvelgés, negyven álságos percig elhúzva.

A premissza szexet illető ígéretéből pedig csak annyit sikerül nyélbe ütni, hogy kelletlenül, vérszegényen, valódi heveskedések nélkül néha azért mégis egymásnak esnek a hősök - de a szálakat összegubancolni rendelt hempergéseket egy csalóka napsugár, vagy egy még csalókább vágás mindig az izgalmasabb részeknél szakítja meg. Samponreklámokból összeterelt negyvenesek keringőjéről van szó, akik ha épp nem saját sorsukat bonyolítják meg néhány dugással, akkor az élet szól közbe nekik, leggyakrabban szomorú halálesetek formájában. Van, aki férjét veszti el, akad, aki páciensét; azt felsorolni viszont, hogy ki kivel és hányszor, legalább annyira fárasztó, mint magát a sorozatot nézni. Lévén a szappanoperák legrosszabb hagyományait követő Mistresses nem szól másról, mint papírmasé-figurák cseppet sem szórakoztató érzelmi hányattatásairól - csak épp szebbek a képek, élénkebbek a színek és jobban csillognak a fogsorok. Fülledt hangulatot, szenvedélyt soha, de libbenő kiskosztümöket és dagadó nadrágokat is csak két szentimentális epizód között, átvezetés gyanánt láthatunk: aki a címből csípős és erotikus sorozatra következtet, csalódni fog. Ez az egész széria olyan, mint egy rosszabbul sikerült Szex és New York-, vagy épp Született feleségek-epizód, Eva Longoria nélkül.

Figyelmébe ajánljuk

Megjött Barba papa

A Kőszegi Várszínház méretes színpada, több száz fős nézőtere és a Rózsavölgyi Szalon intim kávéház-színháza között igen nagy a különbség. Mégis működni látszik az a modell, hogy a kőszegi nagyszínpadon nyáron bemutatott darabokat ősztől a pesti szalonban játsszák. 

Gyógyító morajlás

Noha a szerző hosszú évek óta publikál, a kötet harminckét, három ciklusba rendezett verse közül mindössze három – a Vénasszonyok nyara után, a Hidegűző és A madár mindig én voltam – jelent meg korábban. Maguk a szövegek egységes világot alkotnak. 

Elmondható

  • Pálos György

A dán szerzőnek ez a tizedik regénye, ám az első, amely magyarul is olvasható. Thorup írásainak fókuszában főként nők állnak, ez a műve is ezt a hagyományt követi. A történet 1942-ben, Dánia német megszállása után két évvel indul.

Gyulladáspont

Első ránézésre egy tipikus presztízskrimi jegyeit mutatja Dennis Lehane minisorozata: ellentétes temperamentumú nyomozópáros, sötétszürke tónusok, az Ügy, a magánélet és a lassacskán feltáruló múltbeli traumák kényelmetlen összefonódásai.

Mármint

A hullamosói szakma aránylag ritkán szerepel fiatalemberek vágyálmai közt. Először el is hányja magát Szofiane, a tanulmányait hanyagoló, ezért az idegenrendészet látókörébe kerülvén egy muszlim temetkezési cégnél munkát vállalni kénytelen arab aranyifjú.

Tíz vállalás

Bevált recept az ifjúsági regényekben, hogy a szerző a gyerekközösség fejlődésén keresztül fejti ki mondanivalóját. A nyári szünidőre a falusi nagymamához kitelepített nagyvárosi rosszcsontoknak az új környezetben kell rádöbbenniük arra, hogy vannak magasztosabb cselekedetek is a szomszéd bosszantásánál vagy az énekesmadár lecsúzlizásánál. Lehet tűzifát aprítani, visszavinni az üres üvegeket, és megmenteni a kocsiból kidobott kutyakölyköt. Ha mindez közösségben történik, még jobb.