Tévétorrent

Mistresses

  • Szabó Ádám
  • 2013. augusztus 11.

Tévétorrent

Már az első jelenetekben a képünkbe kapjuk: ölelésekből és csókokból kibontakozó szereplők, szoftpornóba illő combsimítások és évtizedekkel ezelőtt még megbotránkoztatónak számító fehérnemű-kombinációk. Mi lesz itt még? Szentimentális szenvelgés, negyven álságos percig elhúzva.

A premissza szexet illető ígéretéből pedig csak annyit sikerül nyélbe ütni, hogy kelletlenül, vérszegényen, valódi heveskedések nélkül néha azért mégis egymásnak esnek a hősök - de a szálakat összegubancolni rendelt hempergéseket egy csalóka napsugár, vagy egy még csalókább vágás mindig az izgalmasabb részeknél szakítja meg. Samponreklámokból összeterelt negyvenesek keringőjéről van szó, akik ha épp nem saját sorsukat bonyolítják meg néhány dugással, akkor az élet szól közbe nekik, leggyakrabban szomorú halálesetek formájában. Van, aki férjét veszti el, akad, aki páciensét; azt felsorolni viszont, hogy ki kivel és hányszor, legalább annyira fárasztó, mint magát a sorozatot nézni. Lévén a szappanoperák legrosszabb hagyományait követő Mistresses nem szól másról, mint papírmasé-figurák cseppet sem szórakoztató érzelmi hányattatásairól - csak épp szebbek a képek, élénkebbek a színek és jobban csillognak a fogsorok. Fülledt hangulatot, szenvedélyt soha, de libbenő kiskosztümöket és dagadó nadrágokat is csak két szentimentális epizód között, átvezetés gyanánt láthatunk: aki a címből csípős és erotikus sorozatra következtet, csalódni fog. Ez az egész széria olyan, mint egy rosszabbul sikerült Szex és New York-, vagy épp Született feleségek-epizód, Eva Longoria nélkül.

Figyelmébe ajánljuk

Köszönjük meg a Fidesznek a sok-sok leleplezést!

A Fidesz számára úgy kell a titkos terveket szövő ellenség leleplezése, mint a levegő: egyszerre mutat rá az ellenség vélt szándékaira, és tereli el a figyelmet önmaga alkalmatlanságáról. De hogyan lehet leleplezni hetente valamit, amit már mindenki tud? Hányféle leleplezés van? És hogy jön ide a konyhában ügyködő Magyar Péter? Ezt fejtettük meg.

Nemcsak költségvetési biztost, hanem ÁSZ-vizsgálatot és büntetést is kapott Orosháza

Nincs elég baja Békés megye egykor virágzó ipari centrumának, Orosházának, amhova nemrégiben költségvetési biztost neveztek ki. Állami számvevőszéki vizsgálat is folyik az önkormányzatnál, a korábbi fideszes vezetés miatt súlyos visszafizetési kötelezettségek terhelik, ráadásul kormánypárti településekkel ellentétben egyelőre nem kap pótlólagos forrásokat a működésére.

Tej

Némi hajnali bevezetés után egy erősen szimbolikus képpel indul a film. Tejet mér egy asszonykéz egyre idősebb gyerekei csupraiba. A kezek egyre nagyobbak, és egyre feljebb tartják a változatlan méretű csuprokat. Aztán szótlanul reggelizik a család. Nyolc gyerek, húsztól egyévesig.

Dal a korbácsolásról

„Elégedetlen vagy a családoddal? (…) Rendelj NUKLEÁRIS CSALÁDOT az EMU-ról! Hagyományos értékek! Az apa férfi, az anya nő! Háromtól húsz gyerme­kig bővíthető, szja-mentesség, vidéki csok! Bővített csomagunkban: nagymama a vármegyében! Emelt díjas ajánlatunk: főállású anya és informatikus apa – hűséges társ, szenvedélye a család!”

Sötét és szenvedélyes séta

Volt már korábban egy emlékezetes sétálószínházi előadása az Anyaszínháznak az RS9-ben: a Budapest fölött az ég. Ott az indokolta a mozgást, hogy a történet a város különböző pontjain játszódik. Itt a vár hét titkot rejtő terme kínálja magát a vándorláshoz. Az RS9 helyszínei, a boltozatos pincehelyiségek, az odavezető meredek lépcső, ez a föld alatti világ hangulatában nagyon is illik a darabhoz.

Egymásra rajzolt képek

A kiállított „anyag első pillantásra annyira egységes, hogy akár egy művész alkotásának is tűnhet” – állítja Erhardt Miklós a kiállítást megnyitó szövegében. Ezt csak megerősíti a képcímkék hiánya; Széll Ádám (1995) és Ciprian Mureșan (1977) művei valóban rezonálnak egymásra.