Tévétorrent

Mistresses

  • Szabó Ádám
  • 2013. augusztus 11.

Tévétorrent

Már az első jelenetekben a képünkbe kapjuk: ölelésekből és csókokból kibontakozó szereplők, szoftpornóba illő combsimítások és évtizedekkel ezelőtt még megbotránkoztatónak számító fehérnemű-kombinációk. Mi lesz itt még? Szentimentális szenvelgés, negyven álságos percig elhúzva.

A premissza szexet illető ígéretéből pedig csak annyit sikerül nyélbe ütni, hogy kelletlenül, vérszegényen, valódi heveskedések nélkül néha azért mégis egymásnak esnek a hősök - de a szálakat összegubancolni rendelt hempergéseket egy csalóka napsugár, vagy egy még csalókább vágás mindig az izgalmasabb részeknél szakítja meg. Samponreklámokból összeterelt negyvenesek keringőjéről van szó, akik ha épp nem saját sorsukat bonyolítják meg néhány dugással, akkor az élet szól közbe nekik, leggyakrabban szomorú halálesetek formájában. Van, aki férjét veszti el, akad, aki páciensét; azt felsorolni viszont, hogy ki kivel és hányszor, legalább annyira fárasztó, mint magát a sorozatot nézni. Lévén a szappanoperák legrosszabb hagyományait követő Mistresses nem szól másról, mint papírmasé-figurák cseppet sem szórakoztató érzelmi hányattatásairól - csak épp szebbek a képek, élénkebbek a színek és jobban csillognak a fogsorok. Fülledt hangulatot, szenvedélyt soha, de libbenő kiskosztümöket és dagadó nadrágokat is csak két szentimentális epizód között, átvezetés gyanánt láthatunk: aki a címből csípős és erotikus sorozatra következtet, csalódni fog. Ez az egész széria olyan, mint egy rosszabbul sikerült Szex és New York-, vagy épp Született feleségek-epizód, Eva Longoria nélkül.

Figyelmébe ajánljuk

Klasszissal jobban

  • - minek -

Az utóbbi évtizedek egyik legnagyszerűbb poptörténeti fejleménye volt a Saint Etienne 1990-es létrejötte, no meg három és fél évtizedes, nagyjából töretlen, egyenletesen magas színvonalú pályafutása – mindez azonban most lezárulni tűnik.

Közös térben, külön utakon

A gesztusfestészetet helyezi fókuszba a hajdani Corvin Áruház épületében működő Apollo Gallery legújabb kiállítása, amely három figyelemre méltó kortárs absztrakt művész világát hozza össze.

Anyu vigyázó tekintete

Kamasz lánynak lenni sosem könnyű, de talán még nehezebb egy Himalájában fekvő bentlakásos iskolában a 90-es években. Mira (Preeti Panigrahi) eminens tanuló: egyenszoknyája mindig megfelelő hosszúságú (szigo­rúan térd alá ér), jegyei példásak, gondolatait tanulmányai és sikeresnek ígérkező jövője töltik ki.

Éden délen

  • - turcsányi -

Egy évvel a The Highwaymen együttes megalakítása után, 1986-ban kijött egy tévéfilm – nyilván népszerűsítendő az úgynevezett outlaw country muzsika valaha élt négy legnépszerűbb alakjával összerántott truppot.

Hol nem volt

Tökéletesen passzol a két éve Szemle Plusz néven újragondolt Városmajori Színházi Szemle programjához a nagyváradiak Csárdáskirálynője. Már csak azért is, mert tavaly a Színházi Kritikusok Céhének tagjaitól ez a produkció kapta meg a legjobb szórakoztató előadásnak járó szakmai elismerést. Novák Eszter rendezése mégsem működött ezen a vihar utáni, esős nyárestén.