Grecsót idézve állt ki az egykori válogatott focista a melegek jogaiért

  • narancs.hu
  • 2020. december 17.

Villámnarancs

Több követője is elpártolt emiatt Hrutka Jánostól.

Mint arról mi is beszámoltunk, a kormány kezdeményezésére a törvényhozás kedden elfogadta (134 igen, 45 nem szavazattal és 5 tartózkodás mellett) az Alaptörvény kilencedik módosítását.  A megszavazott módosítás szerint bekerült az Alaptörvénybe, hogy"az anya nő, az apa férfi"; hogy a családi kapcsolat alapja a házasság, valamint hogy "Magyarország védi a gyermekek születési nemének megfelelő önazonossághoz való jogát, és biztosítja a hazánk alkotmányos önazonosságán és keresztény kultúráján alapuló értékrend szerinti nevelést".

Grecsó Krisztián egy Facebook-poszttal reagált a kormány húzására, és ezt a bejegyzést Hrutka János, 24-szeres magyar válogatott labdarúgó  - kommentár nélkül - megosztotta, írja a hvg.hu.

"Mennyi apróra metélt gyereksors kell még, hogy világos legyen, a család az család. Hány újszülöttnek kell még...

Posted by Hrutka János Official on Wednesday, December 16, 2020

A lap szerint "a poszt alatti hozzászólásokban többen azt írták, hogy tisztelik Hrutkát a kiállásáért, de sokan jelezték, hogy nem követik tovább a focistát a bejegyzés miatt".

Grecsó a következőket írta:

"Mennyi apróra metélt gyereksors kell még, hogy világos legyen, a család az család. Hány újszülöttnek kell még csecsemőotthonok rémült magányban lesni az árnyak kegyét, egy apró érintést. Miközben gyerektelen felnőttek könyörögnek boldogságért égi istenekhez, rimánkodnak alapítványi félisteneknek, tegyeszes összekötőknek. Mennyi minisztériumi csúcsbér, belvárosi palota, szolgálati kocsi, egy pedagógus éves fizetését érő öltöny és/vagy munkaebéd kell még ahhoz, hogy belássa valaki, a perc számít, az óra, és nem a hónap, a félév, az félév.

Mennyi parlagon maradt talentum, egész életre összegyűrt lélek kell még bizonyságul, hogy a család az család. Miért érdeke és kinek, hogy a melegekre kenve az egészet, inkább Olaszországba kerüljenek a gyerekek, minthogy olyan szülőjük legyen, akit az alkalmassági valamelyik akadálya közben elhagytak, és nem adott nekik az élet másik szerelmet, de csurig vannak felelősséggel és szeretettel.

Kinek a zsebébe megy a meleg gyűlölettel eltakart olasz gyerekvám? Mit kell még a melegekre kenni, hogy ne férjen rá több réteg? Kinek kell egyszer úgy a gyereke szemébe nézni, hogy végre megértse, a zsigereiben megérezze, hogy az a mindennél drágább kincs, az ő örök jövője is lehetne odavetett élet. Az ő világszép picikéje is vergődhetne a kiszolgáltatottság mocsarában, lovagolhatna az Alföldi utcai átmeneti otthon színes udvari műanyag lován napokat. Várva, mit döntenek róla olyan felnőttek, akik még sohasem látták, akiknek ő egy gyűlöletes, egyre kövérebb akta. Milyen családban nőtt fel az, és mit gondol a saját gyerekéről és édesanyjáról, aki nem érti, hogy a család az család." 

 

Figyelmébe ajánljuk

Tej

Némi hajnali bevezetés után egy erősen szimbolikus képpel indul a film. Tejet mér egy asszonykéz egyre idősebb gyerekei csupraiba. A kezek egyre nagyobbak, és egyre feljebb tartják a változatlan méretű csuprokat. Aztán szótlanul reggelizik a család. Nyolc gyerek, húsztól egyévesig.

Dal a korbácsolásról

„Elégedetlen vagy a családoddal? (…) Rendelj NUKLEÁRIS CSALÁDOT az EMU-ról! Hagyományos értékek! Az apa férfi, az anya nő! Háromtól húsz gyerme­kig bővíthető, szja-mentesség, vidéki csok! Bővített csomagunkban: nagymama a vármegyében! Emelt díjas ajánlatunk: főállású anya és informatikus apa – hűséges társ, szenvedélye a család!”

Sötét és szenvedélyes séta

Volt már korábban egy emlékezetes sétálószínházi előadása az Anyaszínháznak az RS9-ben: a Budapest fölött az ég. Ott az indokolta a mozgást, hogy a történet a város különböző pontjain játszódik. Itt a vár hét titkot rejtő terme kínálja magát a vándorláshoz. Az RS9 helyszínei, a boltozatos pincehelyiségek, az odavezető meredek lépcső, ez a föld alatti világ hangulatában nagyon is illik a darabhoz.

Egymásra rajzolt képek

A kiállított „anyag első pillantásra annyira egységes, hogy akár egy művész alkotásának is tűnhet” – állítja Erhardt Miklós a kiállítást megnyitó szövegében. Ezt csak megerősíti a képcímkék hiánya; Széll Ádám (1995) és Ciprian Mureșan (1977) művei valóban rezonálnak egymásra.

Komfortos magány

  • Pálos György

A szerző az első regényével szinte az ismeretlenségből robbant be 2000-ben az irodalmi közéletbe, majd 2016-ban újra kiadták a művét. Számos kritika ekkor már sikerregényként emlegette, egyes kritikusok az évszázad regényének kiáltották ki, noha sem a szüzséje, sem az írásmódja nem predesztinálták a művet a sikerre.

„Legalább két generáció kell”

2023. október 7-i elrablása, majd másfél évvel későbbi kiszabadulása után Eli Sarabi Túsz című könyvében írta le az átélt megpróbáltatásokat. Most bátyja kíséretében a világot járja, hogy elmondja, mi segítette át a fogság napjain, milyen tapasztalatokat szerzett a fogva tartóiról, és hogyan hozott döntést arról, hogy nem szenvedéstörténet lesz mindez, hanem mentális küzdelem az életért.

A 11 cigánytörvény: így konzerválja a romák kirekesztését a jogrend

A szabad iskolaválasztás, a befagyasztott családi pótlék, a közmunka, a csok, a tankötelezettség csökkentése – papíron mind általános szabály, a gyakorlatban azonban osztályt és rasszt különít el. Ezek a rendelkezések nem a szó klasszikus értelmében „cigánytörvények”, hatásukban, működésükben, következményeikben mégis azok – írja Horváth Aladár.

„Hadd legyen már véleményem!”

Háromgyermekes anya, legidősebb lánya középsúlyos értelmi fogyatékos. Rendőr férjét, aki másodállásban is dolgozik, alig látja. Az állam magára hagyta őket – ahogyan a sorstársait is. Felszólalt Magyar Péter országjárása során, s a pártelnök segítséget ígért.