Grecsót idézve állt ki az egykori válogatott focista a melegek jogaiért

  • narancs.hu
  • 2020. december 17.

Villámnarancs

Több követője is elpártolt emiatt Hrutka Jánostól.

Mint arról mi is beszámoltunk, a kormány kezdeményezésére a törvényhozás kedden elfogadta (134 igen, 45 nem szavazattal és 5 tartózkodás mellett) az Alaptörvény kilencedik módosítását.  A megszavazott módosítás szerint bekerült az Alaptörvénybe, hogy"az anya nő, az apa férfi"; hogy a családi kapcsolat alapja a házasság, valamint hogy "Magyarország védi a gyermekek születési nemének megfelelő önazonossághoz való jogát, és biztosítja a hazánk alkotmányos önazonosságán és keresztény kultúráján alapuló értékrend szerinti nevelést".

Grecsó Krisztián egy Facebook-poszttal reagált a kormány húzására, és ezt a bejegyzést Hrutka János, 24-szeres magyar válogatott labdarúgó  - kommentár nélkül - megosztotta, írja a hvg.hu.

"Mennyi apróra metélt gyereksors kell még, hogy világos legyen, a család az család. Hány újszülöttnek kell még...

Posted by Hrutka János Official on Wednesday, December 16, 2020

A lap szerint "a poszt alatti hozzászólásokban többen azt írták, hogy tisztelik Hrutkát a kiállásáért, de sokan jelezték, hogy nem követik tovább a focistát a bejegyzés miatt".

Grecsó a következőket írta:

"Mennyi apróra metélt gyereksors kell még, hogy világos legyen, a család az család. Hány újszülöttnek kell még csecsemőotthonok rémült magányban lesni az árnyak kegyét, egy apró érintést. Miközben gyerektelen felnőttek könyörögnek boldogságért égi istenekhez, rimánkodnak alapítványi félisteneknek, tegyeszes összekötőknek. Mennyi minisztériumi csúcsbér, belvárosi palota, szolgálati kocsi, egy pedagógus éves fizetését érő öltöny és/vagy munkaebéd kell még ahhoz, hogy belássa valaki, a perc számít, az óra, és nem a hónap, a félév, az félév.

Mennyi parlagon maradt talentum, egész életre összegyűrt lélek kell még bizonyságul, hogy a család az család. Miért érdeke és kinek, hogy a melegekre kenve az egészet, inkább Olaszországba kerüljenek a gyerekek, minthogy olyan szülőjük legyen, akit az alkalmassági valamelyik akadálya közben elhagytak, és nem adott nekik az élet másik szerelmet, de csurig vannak felelősséggel és szeretettel.

Kinek a zsebébe megy a meleg gyűlölettel eltakart olasz gyerekvám? Mit kell még a melegekre kenni, hogy ne férjen rá több réteg? Kinek kell egyszer úgy a gyereke szemébe nézni, hogy végre megértse, a zsigereiben megérezze, hogy az a mindennél drágább kincs, az ő örök jövője is lehetne odavetett élet. Az ő világszép picikéje is vergődhetne a kiszolgáltatottság mocsarában, lovagolhatna az Alföldi utcai átmeneti otthon színes udvari műanyag lován napokat. Várva, mit döntenek róla olyan felnőttek, akik még sohasem látták, akiknek ő egy gyűlöletes, egyre kövérebb akta. Milyen családban nőtt fel az, és mit gondol a saját gyerekéről és édesanyjáról, aki nem érti, hogy a család az család." 

 

Figyelmébe ajánljuk

Valóra vált forgatókönyv

1984-ben került a mozikba Rob Reiner első filmje, A turné (This Is Spinal Tap). Az áldokumentumfilm egyik főszereplője maga a rendező volt, aki az éppen amerikai turnén levő fiktív brit hard rock zenekar, a Spinal Tap történetét próbálta kibogozni.

Nézőpont

A filozófus-író (Denis Podaly­dès) tüdeje és mája közt apró kis foltot mutat ki az MRI-vizsgálat, de biztosítják afelől, hogy (egyelőre!) nem veszélyes a dolog.

Amikor győznek a hippik

  • - turcsányi -

Blaze Foley-nak volt egy kabátja. Ha egészen pontosak akarunk lenni, ez az egy kabátja volt neki – ez sem túl jó bőrben. Az ujját például vastag ezüstszínű ragasztószalaggal kellett megerősíteni, jól körbetekerni, mindkettőt – hogy le ne essenek.

Hibamátrix

  • Dékei Krisztina

Szűcs művészete a klasszikus, realista festészeti hagyományokon alapul, de távol áll a „valóságtól”.

Ozmózisok

Nádas Péter e hosszú, több mint négyszáz oldalas memoárját Mészöly Miklós, Polcz Alaine és Esterházy Péter köré fűzi föl. Könyvének témája négyük viszonya, vonzásaik és választásaik, személyiségük szerkezetének összeillő és egymáshoz nem illeszkedő elemei. És a háttérben természetesen ott van a korszak, a lassú hetvenes–nyolcvanas évek a kádári provinciában.

Mozaikkockák

A hazai neoavantgárd egyik meghatározó alakjaként Erdély Miklós (1928–1986) a sok műfajban alkotó, polihisztor művészek közé tartozott.

Abúzus, család

  • Balogh Magdolna

Egyéni hangú, markáns képviselője Ivana Dobrakovová a szlovák kritika által expat-prózaként emlegetett prózai iránynak. Ezzel az angol „expatriate”, azaz tartósan vagy ideiglenesen külföldön élő szóból eredő kifejezéssel azokra a művekre utalnak, amelyek a rendszerváltozás adta lehetőségekkel élve külföldön szerencsét próbáló fiatalok problémáiról beszélnek.

Árvák harca

A jelenből visszatekintve nyilvánvaló, hogy a modern, hol többé, hol kevésbé független Magyarország a Monarchia összeomlásától kezdődő történelmében szinte állandó törésvonalak azonosíthatók.