Kocsis Máté az olimpiát siratva leplezte le saját pártját és kormányát

  • narancs.hu
  • 2017. február 25.

Villámnarancs

De mi van a gránitszilárdságú alaptörvénnyel?

Nagy ívű interjút adott a Pesti Srácoknak Kocsis Máté az elveszett olimpiáról, van abban minden, komcsizás, történelmi bűnözés, új-SZDSZ ... Ám ezeknél sokkal érdekesebb az az eszmefuttatás, ahogy a népszavazás meg nem tartását indokolja.

false

 

Fotó: MTI-Balogh Zoltán

A népszavazás jó dolog, akár lehetne többséget is szerezni egy referendumon az olimpia mögé, de a rendezés elnyeréséhez

a többség nem elég, egység kell,

jelenti ki, sőt még azt is hozzáteszi, hogy mekkorát égnénk ezzel a külföld előtt. Csakhogy Kocsis a szövegével máris hatalmasat égett ország-világ előtt, hiszen ezzel – amellett, hogy Orbán szavait mantrázza szó szerint – valójában a legendás alaptörvényt,

a nemzeti együttműködés rendszerét járatja le,

aminek ugyebár minden magyar közös érdekének kellene lennie, mondhatnánk, sőt az egység megtestesülésének.

Ám amikor ezek a dolgok megszülettek, semmi mást hallottunk, csak azt, hogy a többség akarta érvényesült, ezért úgy szavazta meg Kocsis is, meg mások is, hogy kutyába se vették az ellenzéki pártok javaslatait, nem beszélve a nép akaratáról.

Ha akkor elég volt a többség, akkor most miféle egységet emleget Kocsis Máté?

Figyelmébe ajánljuk

Köszönjük meg a Fidesznek a sok-sok leleplezést!

A Fidesz számára úgy kell a titkos terveket szövő ellenség leleplezése, mint a levegő: egyszerre mutat rá az ellenség vélt szándékaira, és tereli el a figyelmet önmaga alkalmatlanságáról. De hogyan lehet leleplezni hetente valamit, amit már mindenki tud? Hányféle leleplezés van? És hogy jön ide a konyhában ügyködő Magyar Péter? Ezt fejtettük meg.

Nemcsak költségvetési biztost, hanem ÁSZ-vizsgálatot és büntetést is kapott Orosháza

Nincs elég baja Békés megye egykor virágzó ipari centrumának, Orosházának, amhova nemrégiben költségvetési biztost neveztek ki. Állami számvevőszéki vizsgálat is folyik az önkormányzatnál, a korábbi fideszes vezetés miatt súlyos visszafizetési kötelezettségek terhelik, ráadásul kormánypárti településekkel ellentétben egyelőre nem kap pótlólagos forrásokat a működésére.

Tej

Némi hajnali bevezetés után egy erősen szimbolikus képpel indul a film. Tejet mér egy asszonykéz egyre idősebb gyerekei csupraiba. A kezek egyre nagyobbak, és egyre feljebb tartják a változatlan méretű csuprokat. Aztán szótlanul reggelizik a család. Nyolc gyerek, húsztól egyévesig.

Dal a korbácsolásról

„Elégedetlen vagy a családoddal? (…) Rendelj NUKLEÁRIS CSALÁDOT az EMU-ról! Hagyományos értékek! Az apa férfi, az anya nő! Háromtól húsz gyerme­kig bővíthető, szja-mentesség, vidéki csok! Bővített csomagunkban: nagymama a vármegyében! Emelt díjas ajánlatunk: főállású anya és informatikus apa – hűséges társ, szenvedélye a család!”

Sötét és szenvedélyes séta

Volt már korábban egy emlékezetes sétálószínházi előadása az Anyaszínháznak az RS9-ben: a Budapest fölött az ég. Ott az indokolta a mozgást, hogy a történet a város különböző pontjain játszódik. Itt a vár hét titkot rejtő terme kínálja magát a vándorláshoz. Az RS9 helyszínei, a boltozatos pincehelyiségek, az odavezető meredek lépcső, ez a föld alatti világ hangulatában nagyon is illik a darabhoz.

Egymásra rajzolt képek

A kiállított „anyag első pillantásra annyira egységes, hogy akár egy művész alkotásának is tűnhet” – állítja Erhardt Miklós a kiállítást megnyitó szövegében. Ezt csak megerősíti a képcímkék hiánya; Széll Ádám (1995) és Ciprian Mureșan (1977) művei valóban rezonálnak egymásra.