Végre kiderült, melyik a legjobb magyar hetilap!

  • narancs.hu
  • 2014. február 1.

Villámnarancs

A Rogán Antalhoz zavarba ejtően közel álló City magazin kinyilatkoztatta, melyik „hazánk legszínvonalasabb hetilapja”. Ne izguljanak, nem a Magyar Narancs.
false

 

Fotó: Facebook

A Belváros után az I. kerület postaládáiban is elkezdtek gyűlni az ingyenes City magazin példányai. A Szabad médiát Európában Facebook-csoport igen frappánsan ismertette az egyik lapszám tartalmát:

Címlapon: Rogán Antal és Orbán Viktor
Itthon rovatban: Rogán Antal és Orbán Viktor
Sztárvilág rovatban: Rogán Antal

Az egyik cikk felvezetőjében lettünk figyelmesek a bátornak, sőt kifejezetten vakmerőnek ható állításra, hogy melyik is volna a legszínvonalasabb magyar hetilap. A rezsicsökkentés ellen harcoló balliberális lapok nyilván szóba sem jöhetnek, és a City magazin szellemiségét ismerve mi egyből a Heti Válaszra vagy a Demokratára gondoltunk. De nem!

Már a cikk címénél – „Forró volt a hangulat a Belvárosban” – gyanakodnunk kellett volna, de aztán az első mondat eloszlat minden kétséget: „Hazánk legszínvonalasabb hetilapja, a HOT! az év zárásaként ünneplésre hívta hazai sztárjainkat. Az egyik belvárosi szórakozóhelyen olyan illusztris vendégek tették tiszteletüket, mint például Medveczky Ilona, Kovács Ágnes vagy Vastag Csaba, de nem hiányozhatott a meghívottak közül Rogán Antal és felesége, Cecília sem.”

És igen, van az a szellemi közeg, ahol a HOT! a legszínvonalasabb folyóirat. Ebből a közegből pedig valóban nem hiányozhatott Rogán Antal sem. A polgármester, aki korábban közpénzből állított szobrot egy bulvárlapnak.

Figyelmébe ajánljuk

Jens Lekman: Songs for Other People’s Weddings

„Ha valaha szükséged lenne egy idegenre, hogy énekeljen az esküvődön, akkor szólj nekem” énekelte Jens Lekman az első lemezén. A több mint két évtizede megjelent dal persze nem egy apróhirdetés akart lenni eredetileg, hanem az énekes legkedvesebb témájáról, az elérhetetlen szerelemről szólt.

Péterfy-Novák Éva: A Nevers-vágás

A szerző olyannyira nem bízik az olvasóiban, hogy már az első novella előtt, a mottó vagy az ajánlás helyén elmagyarázza, hogyan kell értelmezni a kötet címét, noha a könyv második felében elhelyezett címadó novella elég egyértelműen kifejti, hogy miről is van szó.

Mocskos játszma

  • SzSz

Shane Black farzsebében több mint harminc éve ott lapul a Play Dirty cím – anno a Halálos fegyver folytatásának szánta. Az eredeti forgatókönyv minden bennfentes szerint zseniális volt, sötétebb, mocskosabb, mint a zsarupáros meséje, ám épp ezért a stúdió, a producer és Richard Donner rendező is elutasította. Black viszont szeret ötleteket újrahasznosítani – ennek belátásához elég csak ránézni filmográfiájára –, így amikor jött a lehetőség, hogy Donald E. Westlake Parker-könyveiből készítsen filmet, gyorsan előkapta a régi címet.

33 változat Haydn-koponyára

Négy év után újra, ugyanott, ugyanazon alkotók közreműködésével mutatták be Esterházy Péter darabját; Kovács D. Dániel rendező a korábbitól alig különböző verziót hozott létre. A 2021-es premiert az író halála után közvetlenül tartották meg, így azt a veszteség drámaisága hatotta át, most viszont új szemszögből lehet(ne) megnézni Haydn koponyáját, és rajta keresztül az egyik legönironikusabb magyar szerzőt.

Suede: Antidepressants

A Brett Anderson vezette Suede nem nagyon tud hibázni a visszatérése óta. A 2010-es években készítettek egy ún. színes albumtrilógiát (Bloodsports, 2013; Night Thoughts, 2016; The Blue Hour, 2018), jelen évtizedben pedig megkezdtek egy újabb, ezúttal fekete-fehér háromrészes sorozatot. Ennek első része volt az Autofiction négy évvel ezelőtt, amelyet a tagok a Suede punklemezének neveztek.

Az elveszett busz

  • - ts -

A katasztrófafilmről okkal gondolhatnánk, hogy rövid idő adatott neki. Fénykorát a hetvenes években élte, de rögtön ki is fáradt, s a kilencvenes évekre már kicsit cikivé is vált. Utána pedig már csak a fejlődő filmkészítési technikák gyakorló pályáján jutott neki szerep.