Végre kiderült, melyik a legjobb magyar hetilap!

  • narancs.hu
  • 2014. február 1.

Villámnarancs

A Rogán Antalhoz zavarba ejtően közel álló City magazin kinyilatkoztatta, melyik „hazánk legszínvonalasabb hetilapja”. Ne izguljanak, nem a Magyar Narancs.
false

 

Fotó: Facebook

A Belváros után az I. kerület postaládáiban is elkezdtek gyűlni az ingyenes City magazin példányai. A Szabad médiát Európában Facebook-csoport igen frappánsan ismertette az egyik lapszám tartalmát:

Címlapon: Rogán Antal és Orbán Viktor
Itthon rovatban: Rogán Antal és Orbán Viktor
Sztárvilág rovatban: Rogán Antal

Az egyik cikk felvezetőjében lettünk figyelmesek a bátornak, sőt kifejezetten vakmerőnek ható állításra, hogy melyik is volna a legszínvonalasabb magyar hetilap. A rezsicsökkentés ellen harcoló balliberális lapok nyilván szóba sem jöhetnek, és a City magazin szellemiségét ismerve mi egyből a Heti Válaszra vagy a Demokratára gondoltunk. De nem!

Már a cikk címénél – „Forró volt a hangulat a Belvárosban” – gyanakodnunk kellett volna, de aztán az első mondat eloszlat minden kétséget: „Hazánk legszínvonalasabb hetilapja, a HOT! az év zárásaként ünneplésre hívta hazai sztárjainkat. Az egyik belvárosi szórakozóhelyen olyan illusztris vendégek tették tiszteletüket, mint például Medveczky Ilona, Kovács Ágnes vagy Vastag Csaba, de nem hiányozhatott a meghívottak közül Rogán Antal és felesége, Cecília sem.”

És igen, van az a szellemi közeg, ahol a HOT! a legszínvonalasabb folyóirat. Ebből a közegből pedig valóban nem hiányozhatott Rogán Antal sem. A polgármester, aki korábban közpénzből állított szobrot egy bulvárlapnak.

Figyelmébe ajánljuk

Szemrevaló: Páva – Valódi vagyok?

  • SzSz

A társadalmi szerepek és identitások a pszichológia egyik legjobban kutatott területe. Mead szerint nincs is objektív valóság, azt az egyének maguk konstruálják; Goffman úgy véli, az egész világ egy színpad, ahol mind különböző szerepeket játsszunk; míg Stryker elmélete azt magyarázza, hogy minden ember ezernyi identitással rendelkezik, s azok hierarchiába rendeződnek.

Szemrevaló: A fény

  • - bzs -

Tom Tykwer csaknem háromórás eposza mintha egy másik korból időutazott volna napjainkba (Tykwer maga is a Babylon Berlint, a múlt század húszas éveit hagyta hátra).

Szemrevaló: Gépek tánca

Markológépekkel táncolni, az ám a valami! Amikor a kotrókanál kecsesen emelkedik a magasba, akkor olyan, mint egy daru – mármint a madár (lehet, hogy magyarul nem véletlenül hívják így az emelőszerkezetet?) –, „nyakát” nyújtogatja, „fejét” forgatja.

Le nem zárt akták

A művészi identitás és a láthatóság kérdéseit helyezi középpontba Pataki Luca első önálló kiállítása. Keszegh Ágnes kurátor koncepciója szerint a tárlat krimiként épül fel: a látogatónak fragmentumokból, nyomokból kell rekonstruálnia a történetet. Az anyag kísérlet a művészszerep radikális újragondolására, és az igazi kérdése az, hogy az alkotói késztetés ledarálható-e.

Ingyen Carlsberg

  • - turcsányi -

Valamikor a múlt század kilencvenes éveinek elején Bille August nemzetközi hírű svéd filmrendező rájött, hogy mégsem lenne jó, ha ő lenne a filmművészet második Ingmar Bergmanja, még akkor sem, ha az ügyért addig számos követ megmozgatott (Hódító Pelle Max von Sydow-val, 1987; Legjobb szándékok, egyenesen Bergman forgatókönyvéből, 1992).

Utánunk a robotok?

A Székesfehérváron tavasszal bemutatott színpadi átiratot Szikora János, a Vörösmarty Színház tizenhárom év után elköszönő igazgatója rendezte. A színház vezetésére kiírt, majd megismételt pályázat után ősztől már Dolhai Attila irányításával működő teátrum irányvonala minden bizonnyal változni fog, a társulat egy része is kicserélődött, így A Nibelung-lakópark egy korszak összegzésének, Szikora János búcsúelőadásának is tekinthető.

Túlélni a békét

Az előadás ismét azt bizonyította, hogy egy ideje a Miskolci Nemzeti Színházé a magyar nyelvű színjátszás egyik legerősebb társulata. Pedig a darab – annak ellenére, hogy színházi felkérésre született – egyáltalán nem kínálja magát könnyen a színrevitelre.