Visszhang: tévésorozat

Dope Thief

  • - ts -
  • 2025. április 15.

Visszhang

Legalább a Drót óta tudhatjuk, hogy sarki drogárusokat, kisebb metlaborokat kirabolni lehet főállásban, afféle mesterségként.

(Mondott szériában, e szakma ifjú virtuóza, Omar a helyi flóra és fauna természetes részeként alkot maradandót, s pályája végeztével az állását gyorsan be is töltötte valaki). A Dope Thief szakemberei csak annyiban különböznek a nagy elődtől, hogy igyekeznek még biztosabbra menni, már azzal is, hogy párban csinálják a mókát, s a kézi mordályuk mellé még valami rendőrjelvénnyel is hadonásznak, hogy DEA feliratú anorákjukról már ne is beszéljünk.

De akármekkora is a körültekintés, mindig becsúszik valami hiba, s most nem is arra gondolok elsősorban, hogy a nyolcrészes sorozat első epizódját Ridley Scott rendezte (mint húzónév). Inkább arra, ami minden ilyen filmben elkerülhetetlenül megtörténik: egyszer olyan holmira teszik rá a kezüket hőseink, mely eredetileg nagykutyák tulajdonát képezi, s az igazi DEA (rendőrség, FBI, MÁV, bármi) is veszkődik érte. Kezdődjön a hajsza!

S miközben a halálos kergetőzés folyik, a sorozat tanácstalanul simogatja a kecskeszakállát, s próbálja megoldani identitásproblémáit. Most akkor mi is vagyok én? Alsó kutyák komédiája vagy vér­iszamos thriller? Hol ez, hol az. Nem elítélendő az efféle hibrid jószág, de némileg megakasztja az ügymenetet, ha a szereplők lóhalálában kocsiba pattannak, ám mielőtt nekivágnának, egymás fejéhez vágják magántermészetű sérelmeiket – hosszú percekig. Biztos az üldözőik is ezt csinálják, de osztott képmező nincs, csak flashback és az idősíkok variálása.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyos valóságot arról, hogy nem, a nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésen.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Valóra vált forgatókönyv

1984-ben került a mozikba Rob Reiner első filmje, A turné (This Is Spinal Tap). Az áldokumentumfilm egyik főszereplője maga a rendező volt, aki az éppen amerikai turnén levő fiktív brit hard rock zenekar, a Spinal Tap történetét próbálta kibogozni.

Nézőpont

A filozófus-író (Denis Podaly­dès) tüdeje és mája közt apró kis foltot mutat ki az MRI-vizsgálat, de biztosítják afelől, hogy (egyelőre!) nem veszélyes a dolog.

Amikor győznek a hippik

  • - turcsányi -

Blaze Foley-nak volt egy kabátja. Ha egészen pontosak akarunk lenni, ez az egy kabátja volt neki – ez sem túl jó bőrben. Az ujját például vastag ezüstszínű ragasztószalaggal kellett megerősíteni, jól körbetekerni, mindkettőt – hogy le ne essenek.

Hibamátrix

  • Dékei Krisztina

Szűcs művészete a klasszikus, realista festészeti hagyományokon alapul, de távol áll a „valóságtól”.

Ozmózisok

Nádas Péter e hosszú, több mint négyszáz oldalas memoárját Mészöly Miklós, Polcz Alaine és Esterházy Péter köré fűzi föl. Könyvének témája négyük viszonya, vonzásaik és választásaik, személyiségük szerkezetének összeillő és egymáshoz nem illeszkedő elemei. És a háttérben természetesen ott van a korszak, a lassú hetvenes–nyolcvanas évek a kádári provinciában.

Mozaikkockák

A hazai neoavantgárd egyik meghatározó alakjaként Erdély Miklós (1928–1986) a sok műfajban alkotó, polihisztor művészek közé tartozott.

Abúzus, család

  • Balogh Magdolna

Egyéni hangú, markáns képviselője Ivana Dobrakovová a szlovák kritika által expat-prózaként emlegetett prózai iránynak. Ezzel az angol „expatriate”, azaz tartósan vagy ideiglenesen külföldön élő szóból eredő kifejezéssel azokra a művekre utalnak, amelyek a rendszerváltozás adta lehetőségekkel élve külföldön szerencsét próbáló fiatalok problémáiról beszélnek.