Visszhang: lemez

Madness

Theatre of the Absurd Presents C’est la Vie

Visszhang

A Madness lassacskán öt évtizedes pályafutása nem volt hullámvölgyektől és szünetektől mentes, de még mindig szinte változatlan felállásban léteznek.

A brit two tone-ska hullám legnagyobb túlélői a 80-as évek első felében aratták leghangosabb sikereiket, de a nosztalgia-zenekar címkét a kései csúcsműnek számító Liberty of Norton Folgate (2009) lemezzel le tudták vetkőzni. Az új album szépnek nehezen nevezhető borítója kissé megtévesztő, mert itt nem az önfeledten bolondozó Madness hallható.

A Theatre of the Absurd… a Norton Folgate-hez hasonlóan koncept­lemez, egy fiktív színházi előadás anyaga. A nyitódalban elhangzik, hogy „nincs igazi cselekmény”, és valóban inkább csak díszletnek tűnik a színházas koncepció, amely az anyagot három felvonásra tagolja. A melankóliára régen is hajlamos együttes tagjaival készült interjúkból kiderül, hogy megviselték őket a belső feszültségek, a Brexit és a pandémia is, így új dalaikkal mintha a múlt század elejei angol music hallokba akarnának visszamenekülni. Ez nem is áll rosszul nekik, a zenei világ passzol a frontember Suggs egyre karcosabb hangjához, a billentyűs Mike Barson pedig élete feladatát kapta a Madnessben. Az általa írt dalok illeszkednek a leginkább az időutazós játékba, vannak azonban olyan számok is a lemezen, amelyek mintha csak jobb híján kerültek volna rá. Emiatt az egyórás játékidő hosszúnak tűnik, az album második felén sűrűsödnek a felejthető pillanatok, de a C’est la Vie, a Beginners 101 és az In My Street vannak olyan jó dalok, hogy megérje kibekkelni a kevésbé izgalmas részeket.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

Megjött Barba papa

A Kőszegi Várszínház méretes színpada, több száz fős nézőtere és a Rózsavölgyi Szalon intim kávéház-színháza között igen nagy a különbség. Mégis működni látszik az a modell, hogy a kőszegi nagyszínpadon nyáron bemutatott darabokat ősztől a pesti szalonban játsszák. 

Gyógyító morajlás

Noha a szerző hosszú évek óta publikál, a kötet harminckét, három ciklusba rendezett verse közül mindössze három – a Vénasszonyok nyara után, a Hidegűző és A madár mindig én voltam – jelent meg korábban. Maguk a szövegek egységes világot alkotnak. 

Elmondható

  • Pálos György

A dán szerzőnek ez a tizedik regénye, ám az első, amely magyarul is olvasható. Thorup írásainak fókuszában főként nők állnak, ez a műve is ezt a hagyományt követi. A történet 1942-ben, Dánia német megszállása után két évvel indul.

Gyulladáspont

Első ránézésre egy tipikus presztízskrimi jegyeit mutatja Dennis Lehane minisorozata: ellentétes temperamentumú nyomozópáros, sötétszürke tónusok, az Ügy, a magánélet és a lassacskán feltáruló múltbeli traumák kényelmetlen összefonódásai.

Mármint

A hullamosói szakma aránylag ritkán szerepel fiatalemberek vágyálmai közt. Először el is hányja magát Szofiane, a tanulmányait hanyagoló, ezért az idegenrendészet látókörébe kerülvén egy muszlim temetkezési cégnél munkát vállalni kénytelen arab aranyifjú.