Visszhang: lemez

Paul Weller: 66

Visszhang

Szinte hihetetlen, de Paul Weller a saját elmondása szerint egy kicsit kifogyott a lírai mondanivalóból, ezért felkérte különböző szakavatott barátait, hogy írjanak neki dalszövegeket.

A segítők listája impozáns: Suggs a Madnessből, Robert Howard (vagyis Dr. Robert) a Blow Monkeysból, Erland Cooper (Erland and the Carnival), a Primal Scream-frontember Bobby Gillespie, és persze Noel Gallagher. A 66 részben azért kapta ezt a címet, mert a megjelenése másnapján töltötte be Weller a 66. életévét, de azért is, mert az 1966-os év különleges jelentőséggel bír számára, ekkor jelent meg kedvenc lemeze, a Revolver, valamint az angol fociválogatott is ebben az évben hódította el eddigi egyetlen vb-aranyát.

Az életmű tizenhetedik stúdió­albuma a 2018-as True Meaningsre és a két évvel későbbi On Sunsetre reflektál, ezt úgy kell érteni, hogy javarészt lassú dalokat tartalmaz, sok fúvóssal és vonóssal. Vannak persze kivételek: a Flying Fish szomorú diszkószám, és azért a Modfather rockos énje is előtör a Soul Wanderingben, illetve a Manic Street Preachers-féle Found That Soul riffjét megidéző Jumble Queenben. Weller szerint ez az ő crooner albuma, és a Beatlest idéző Ship of Fools, a maga mögött hagyott alkoholizmusról is szóló My Best Friend’s Coat, a pozitív töltetű Rise Up Singing és a remek záródal, a beszédes című Burn Out is ezt igazolja. Ráadásul a borítót az a 91 éves Peter Blake jegyzi, akinek a Sgt. Pepper artworkjét is köszönhetjük.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

Nemcsak költségvetési biztost, hanem ÁSZ-vizsgálatot és büntetést is kapott Orosháza

Nincs elég baja Békés megye egykor virágzó ipari centrumának, Orosházának, amhova nemrégiben költségvetési biztost neveztek ki. Állami számvevőszéki vizsgálat is folyik az önkormányzatnál, a korábbi fideszes vezetés miatt súlyos visszafizetési kötelezettségek terhelik, ráadásul kormánypárti településekkel ellentétben egyelőre nem kap pótlólagos forrásokat a működésére.

Tej

Némi hajnali bevezetés után egy erősen szimbolikus képpel indul a film. Tejet mér egy asszonykéz egyre idősebb gyerekei csupraiba. A kezek egyre nagyobbak, és egyre feljebb tartják a változatlan méretű csuprokat. Aztán szótlanul reggelizik a család. Nyolc gyerek, húsztól egyévesig.

Dal a korbácsolásról

„Elégedetlen vagy a családoddal? (…) Rendelj NUKLEÁRIS CSALÁDOT az EMU-ról! Hagyományos értékek! Az apa férfi, az anya nő! Háromtól húsz gyerme­kig bővíthető, szja-mentesség, vidéki csok! Bővített csomagunkban: nagymama a vármegyében! Emelt díjas ajánlatunk: főállású anya és informatikus apa – hűséges társ, szenvedélye a család!”

Sötét és szenvedélyes séta

Volt már korábban egy emlékezetes sétálószínházi előadása az Anyaszínháznak az RS9-ben: a Budapest fölött az ég. Ott az indokolta a mozgást, hogy a történet a város különböző pontjain játszódik. Itt a vár hét titkot rejtő terme kínálja magát a vándorláshoz. Az RS9 helyszínei, a boltozatos pincehelyiségek, az odavezető meredek lépcső, ez a föld alatti világ hangulatában nagyon is illik a darabhoz.

Egymásra rajzolt képek

A kiállított „anyag első pillantásra annyira egységes, hogy akár egy művész alkotásának is tűnhet” – állítja Erhardt Miklós a kiállítást megnyitó szövegében. Ezt csak megerősíti a képcímkék hiánya; Széll Ádám (1995) és Ciprian Mureșan (1977) művei valóban rezonálnak egymásra.

Komfortos magány

  • Pálos György

A szerző az első regényével szinte az ismeretlenségből robbant be 2000-ben az irodalmi közéletbe, majd 2016-ban újra kiadták a művét. Számos kritika ekkor már sikerregényként emlegette, egyes kritikusok az évszázad regényének kiáltották ki, noha sem a szüzséje, sem az írásmódja nem predesztinálták a művet a sikerre.