A mozi, amely alkotója mellett LaKeith Stanfieldet és Tessa Thompsont is sztárrá tette, egy fekete telemarketingesről szól, aki fehér hangot imitálva igyekszik sikeressé válni, miközben elképesztő kalandokba keveredik. A Szűz jegyben születtem Riley második projektje, amely hangulatban, megvalósításban és káoszban is az első egyenes ági leszármazottja.
A főhős ezúttal egy Cootie nevű afroamerikai srác, aki óriásként született, tinédzserkorára pedig a négyméteres magasságot súrolja. A nagynénje és nagybátyja igyekeznek elszigetelni a világtól, tudják ugyanis, hogy feketeként egyébként sem könnyű érvényesülni – hát még óriási feketeként. Cootie pedig egyedül sorozatokból, reklámokból és képregényekből ismeri meg a világot, egy ponton viszont kitör buborékjából, és nem csak a reklámokban látott gyorskaját ismeri meg, de egy rakás barátra, és még szerelemre is lel – felnőtté válását viszont egy középkorú, „a Hős” néven ténykedő önjelölt milliomos igazságosztó veszélyezteti.
Riley a mára közhelyesnek ható, rasszizmusellenes üzenet köré ezúttal is egy elképesztően sokszínű történetet fűzött fel. Szereplői egyszer képregényfigurákra, másszor görög tragédiák hőseire, majd agyatlan tinivígjátékok suhancaira hajaznak. A hét epizódban legalább tízévadnyi ötlet és őrület, na meg három-négy műfajparódia szunnyad. A Szűz jegyben születtem egy idő után épp azért válik fárasztóvá, mert szinte minden része másfelé indul el.
A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Ha szeretné elolvasni, legyen ön is a Magyar Narancs előfizetője, vagy ha már előfizetett, jelentkezzen be!