Luc Besson állítólag az
Arthur és a villangók után megfogadta, hogy visszavonul a rendezéstõl, de megszegte fogadalmát - sajnos. Így most itt van egy közepes, de szerethetõ mesefilm kínosan gyenge második része, ami alig érthetõ az elsõ rész nélkül. A 10 éves Arthur segélykérõ üzenetet kap nagyfülû, manószerû ismerõseitõl, a villangóktól, akik nagyszülei kertjében élnek a föld alatt. Ám ahhoz, hogy imádott nagyapja segítségével eljuthasson a villangók birodalmába, ki kell játszania földhözragadt és kispolgári szüleit. Mire trükkök százai után leér a föld alatti világba, a játékidõ több mint kétharmada telik el, és eddig csak a bõ egyórás expozíciót láttuk. A konfliktusnak már nincs is ideje kibontakozni, a fõgonosz csak nemrég lépett színre, amikor a vásznon tévésorozatokban szokásos felirat jelenik meg: folytatjuk... A film torzó marad, és nem több egy nagyobb ívû történet szerencsétlenül kiszakított darabjánál. Meglepõ a szerkezet aránytalansága és a finoman szólva ciki befejezés a forgatókönyvek tucatjait gyártó Bessontól. Ahogyan az is, mennyire nem érezte az élõ szereplõs és az animált részek néha zavaróan eltérõ stílusát (a hõs érkezése a föld alatti birodalomba például teljesen idegen test a filmben). Az
Arthur: Maltazár bosszúja mögött leginkább a producer Besson munkája látszik: rakjunk össze valami egyszerû, sematikus, de mindenképp cuki sztorit, amit biztos kajálnak a gyerekek, és egyszer csak vágjuk el egy izgalmas ponton. Ez a megoldás egyfelõl tökéletesen színvonaltalan, másfelõl átveri a nézõket.
Forgalmazza a Fórum Hungary
*