film - ARTHUR: MALTAZÁR BOSSZÚJA

  • - béb -
  • 2009. december 10.

Zene

Luc Besson állítólag az Arthur és a villangók után megfogadta, hogy visszavonul a rendezéstől, de megszegte fogadalmát - sajnos. Így most itt van egy közepes, de szerethető mesefilm kínosan gyenge második része, ami alig érthető az első rész nélkül.
Luc Besson állítólag az Arthur és a villangók után megfogadta, hogy visszavonul a rendezéstõl, de megszegte fogadalmát - sajnos. Így most itt van egy közepes, de szerethetõ mesefilm kínosan gyenge második része, ami alig érthetõ az elsõ rész nélkül. A 10 éves Arthur segélykérõ üzenetet kap nagyfülû, manószerû ismerõseitõl, a villangóktól, akik nagyszülei kertjében élnek a föld alatt. Ám ahhoz, hogy imádott nagyapja segítségével eljuthasson a villangók birodalmába, ki kell játszania földhözragadt és kispolgári szüleit. Mire trükkök százai után leér a föld alatti világba, a játékidõ több mint kétharmada telik el, és eddig csak a bõ egyórás expozíciót láttuk. A konfliktusnak már nincs is ideje kibontakozni, a fõgonosz csak nemrég lépett színre, amikor a vásznon tévésorozatokban szokásos felirat jelenik meg: folytatjuk... A film torzó marad, és nem több egy nagyobb ívû történet szerencsétlenül kiszakított darabjánál. Meglepõ a szerkezet aránytalansága és a finoman szólva ciki befejezés a forgatókönyvek tucatjait gyártó Bessontól. Ahogyan az is, mennyire nem érezte az élõ szereplõs és az animált részek néha zavaróan eltérõ stílusát (a hõs érkezése a föld alatti birodalomba például teljesen idegen test a filmben). Az Arthur: Maltazár bosszúja mögött leginkább a producer Besson munkája látszik: rakjunk össze valami egyszerû, sematikus, de mindenképp cuki sztorit, amit biztos kajálnak a gyerekek, és egyszer csak vágjuk el egy izgalmas ponton. Ez a megoldás egyfelõl tökéletesen színvonaltalan, másfelõl átveri a nézõket.

Forgalmazza a Fórum Hungary

*

Figyelmébe ajánljuk

Klasszissal jobban

  • - minek -

Az utóbbi évtizedek egyik legnagyszerűbb poptörténeti fejleménye volt a Saint Etienne 1990-es létrejötte, no meg három és fél évtizedes, nagyjából töretlen, egyenletesen magas színvonalú pályafutása – mindez azonban most lezárulni tűnik.

Közös térben, külön utakon

A gesztusfestészetet helyezi fókuszba a hajdani Corvin Áruház épületében működő Apollo Gallery legújabb kiállítása, amely három figyelemre méltó kortárs absztrakt művész világát hozza össze.

Anyu vigyázó tekintete

Kamasz lánynak lenni sosem könnyű, de talán még nehezebb egy Himalájában fekvő bentlakásos iskolában a 90-es években. Mira (Preeti Panigrahi) eminens tanuló: egyenszoknyája mindig megfelelő hosszúságú (szigo­rúan térd alá ér), jegyei példásak, gondolatait tanulmányai és sikeresnek ígérkező jövője töltik ki.

Éden délen

  • - turcsányi -

Egy évvel a The Highwaymen együttes megalakítása után, 1986-ban kijött egy tévéfilm – nyilván népszerűsítendő az úgynevezett outlaw country muzsika valaha élt négy legnépszerűbb alakjával összerántott truppot.

Hol nem volt

Tökéletesen passzol a két éve Szemle Plusz néven újragondolt Városmajori Színházi Szemle programjához a nagyváradiak Csárdáskirálynője. Már csak azért is, mert tavaly a Színházi Kritikusok Céhének tagjaitól ez a produkció kapta meg a legjobb szórakoztató előadásnak járó szakmai elismerést. Novák Eszter rendezése mégsem működött ezen a vihar utáni, esős nyárestén.