Lemez

Vampire Weekend: Father of the Bride

  • - minek -
  • 2019. július 20.

Zene

Alaposan megváltozott minden a 2008 és 2013 között három remek albumot elkészítő amerikai együttes számára, ám e változásokat úgy élték túl, hogy egy új és erős zenekar született a régi romjain. Először távozott a korábbi hangzást meghatározó Rostam Batmanglij (nem haraggal; a mostani lemezen is közreműködik), Ezra Koenig gitáros-énekes pedig a keleti partról Kaliforniába költözött, ami a zenei inspirációk és orientációk megváltozását hozta. Ennek köszönhetően az új album kevéssé hasonlít bármelyik elődjére, az afrikai és karibi hatások jóval gyengébbek és áttételesebbek (azért a Rich Manből jól kihallani ezeket is), viszont jóval erősebb a hagyományos amerikai gitárpop, a country (!), a folk, néhol a jazz és a soul lenyomata, ami az obligát elektronikával együtt hihetetlen gazdag zenei-stiláris körítést biztosít a számoknak. Annyi biztos, hogy Ezra Koenig remek dalszerző és előadó, a szövegei is okosak, a Danielle Haimmal közös duettek pedig szinte kortalanul tökéletesek. Érződik az is, hogy a legutóbbi album óta eltelt hatéves szünetet Koe­nig igencsak aktív és ihletteli alkotással töltötte. Az új számok egy klasszikus dupla albumot töltenek meg, a szerzemények közötti kohézió és a jól kivehető alkotói koncepció (no és persze az ismerős tónus, gitár- és énekhang) gusztusos eleggyé cementálja össze az izgalmasan sokszínű dalokat.

Columbia/Sony Music, 2019

Figyelmébe ajánljuk

Klasszissal jobban

  • - minek -

Az utóbbi évtizedek egyik legnagyszerűbb poptörténeti fejleménye volt a Saint Etienne 1990-es létrejötte, no meg három és fél évtizedes, nagyjából töretlen, egyenletesen magas színvonalú pályafutása – mindez azonban most lezárulni tűnik.

Közös térben, külön utakon

A gesztusfestészetet helyezi fókuszba a hajdani Corvin Áruház épületében működő Apollo Gallery legújabb kiállítása, amely három figyelemre méltó kortárs absztrakt művész világát hozza össze.

Anyu vigyázó tekintete

Kamasz lánynak lenni sosem könnyű, de talán még nehezebb egy Himalájában fekvő bentlakásos iskolában a 90-es években. Mira (Preeti Panigrahi) eminens tanuló: egyenszoknyája mindig megfelelő hosszúságú (szigo­rúan térd alá ér), jegyei példásak, gondolatait tanulmányai és sikeresnek ígérkező jövője töltik ki.