Lemez

Vampire Weekend: Father of the Bride

  • - minek -
  • 2019. július 20.

Zene

Alaposan megváltozott minden a 2008 és 2013 között három remek albumot elkészítő amerikai együttes számára, ám e változásokat úgy élték túl, hogy egy új és erős zenekar született a régi romjain. Először távozott a korábbi hangzást meghatározó Rostam Batmanglij (nem haraggal; a mostani lemezen is közreműködik), Ezra Koenig gitáros-énekes pedig a keleti partról Kaliforniába költözött, ami a zenei inspirációk és orientációk megváltozását hozta. Ennek köszönhetően az új album kevéssé hasonlít bármelyik elődjére, az afrikai és karibi hatások jóval gyengébbek és áttételesebbek (azért a Rich Manből jól kihallani ezeket is), viszont jóval erősebb a hagyományos amerikai gitárpop, a country (!), a folk, néhol a jazz és a soul lenyomata, ami az obligát elektronikával együtt hihetetlen gazdag zenei-stiláris körítést biztosít a számoknak. Annyi biztos, hogy Ezra Koenig remek dalszerző és előadó, a szövegei is okosak, a Danielle Haimmal közös duettek pedig szinte kortalanul tökéletesek. Érződik az is, hogy a legutóbbi album óta eltelt hatéves szünetet Koe­nig igencsak aktív és ihletteli alkotással töltötte. Az új számok egy klasszikus dupla albumot töltenek meg, a szerzemények közötti kohézió és a jól kivehető alkotói koncepció (no és persze az ismerős tónus, gitár- és énekhang) gusztusos eleggyé cementálja össze az izgalmasan sokszínű dalokat.

Columbia/Sony Music, 2019

Figyelmébe ajánljuk

A béketárgyalás, ami meg sem történt

De megtörténhet még? Egyelőre elmarad a budapesti csúcs, és ez elsősorban azt mutatja, hogy Putyin és Trump nagyon nincsenek egy lapon. Az orosz diktátor hajthatatlan, az amerikai elnök viszont nem érti őt – és így újra és újra belesétál a csapdáiba.

Fél disznó

A film plakátján motoron ül egy felnőtt férfi és egy fiú. Mindketten hátranéznek. A fiú azt kutatja döbbenten, daccal, hogy mit hagytak maguk mögött, a férfi önelégülten mosolyog: „Na látod, te kis szaros lázadó, hova viszlek én?

Ketten a gombolyagok közt

Az Álmok az íróból lett filmrendező Dag Johan Haugerud trilógiájának utolsó darabja. Habár inkább az elsőnek érződik, hiszen itt az intimitás és a bimbózó szexualitás első lépé­seit viszi színre.

Dinnyék közt a gyökér

Ha van olyan, hogy kortárs operett, akkor A Répakirály mindenképpen az. Kovalik Balázs rendezése úgy nagyon mai, hogy közben komolyan veszi a klasszikus operett szabályait. Továbbírja és megőrzi, kedvesen ironizál vele, de nem neveti ki.

Az esendő ember felmutatása 5.6-os rekesszel, 28-as optikával

  • Simonyi Balázs
Az október közepén elhunyt Benkő Imre az autonóm fotóriport műfajában alkotott, a hétköznapiból metszett ki mintákat, és avatta az átlagost elemeltté. Méltóságot, figyelmet adott alanyainak, képeiről nyugalom, elfogadás és az ezredforduló évtizedeinek tömény lenyomata világlik.

Trump, a nagy béketeremtő?

Bár a gázai háborút sikerült leállítani, a Trump-féle „peace deal” valójában ott sem egy békemegállapodás, legfeljebb egy keretterv. Ukrajna esetében viszont Trump még a béketerv precíz kiszabásáig sem jutott el.