A szerk.

Kampány

A szerk.

Amikor az idiotizmus a megszokottnál is erősebben tombolt egy aktuális kampányban, egy-egy mondat erejéig rendre kitértünk arra: a Fideszben vajon mit gondolhatnak odafönt a saját szavazóikról? Mire taksálják őket, akik döntenek arról, hogy milyen ún. narratívával etessék azt a tömeget, amelynek a jólétüket (tízemeletes jacht, orangerie meg fakazetta, lásd mint fent) köszönhetik. (Persze, pontosan tudjuk a választ: az urak számára annyit érnek a híveik, amennyijük van.)

És most hagyjuk azt a magyarázatot – bármennyire van is alapja –, hogy a Fidesz faék egyszerűségű kommunikációja a meglévő félelmek és különféle negatív érzelmek előhívására és mozgósító erejére épít. Ezúttal az sem érdekel minket, hogy nem minden kormánypárti szavazó hitte el 2022-ben Márki-Zayról vagy Karácsonyról azt, hogy saját kezűleg vonszolnák a gyerekeket Soros műtőasztalára.

Azt sem állítjuk, hogy a Fidesz-táborban senkinek nem sérti az önérzetét, amiért ennyire hülyének, gondolkodásra képtelen szavazógépnek tekinti őket a jacht-, bank-, földbirtok- és obszidiánfekete Mercedes-tulajdonosok kasztja; olyan szimpla szavazógépeknek, akiknek bőven elég bemondani az aktuális vezényszót – hol a Brüsszel, hol a Soros, újabban a szuverén, a háborúpárti, és mindig a Gyurcsány –, és azok már rohannak is az urnákhoz Orbánra voksolni. De azért ismerjük el, az urak az országgyűlési választások idején többnyire megadják mindenkinek a magáét a vélelmezett igényszint alapján: valakinek a szavazata három csomag száraztésztát és egy babkonzervet ér, másoké egyszeri adó-visszatérítést.

Ez egy remek cikk a nyomtatott Magyar Narancsból, amely online is elérhető.
Ha szeretné elolvasni, kérjük, fizessen elő lapunk digitális kiadására, vagy ha már előfizető, lépjen be!
Támogassa a független sajtót! Olvassa a Magyar Narancsot!

Neked ajánljuk