Elképesztően komoly összeget,
több mint 140 millió forintot költött hirdetésekre a Facebookon a Megafon az elmúlt 30 napban
– írja a Telex a Meta Ad Library adatait elemezve. A kormánypárti propagandát hirdető, azt sajátos stílusban tukmáló influenszergyár
március 10. és április 8. között 206 posztot szponzorált, összesen 143 645 512 forintért. A hirdetett tartalmak többsége Magyar Pétert gyalázta,
kisebb részben pedig a közelgő önkormányzati és EP-választások miatt a hazai ellenzéket és Brüsszelt támadták.
A második legnagyobb Magyar Pétert lejárató hirdető a CÖF volt, melynek havi számlája 63 millió forinot tett ki.
A lap összesítése szerint a Megafon tíz millió forinttal többet költött az elmúlt egy hónapban, mint 2021-ben, az ellenzéki előválasztás idején öt hét alatt. A mostaninál nagyobb számlja csak a 2022-es országgyűlési választások előtt volt: akkor az utolsó négy hétben 266 milliót, az az előtti hónapban pedig 163 milliót költöttek.
Érdekes, hogy a Megafon egyik legnépszerűbb arca, Rákay Philip ebben a kampányban szinte egyáltalán nem vesz részt, viszont nagyon sok pénz megy el az új, alig 10-20 ezres követőtáborral bíró figurák (Ibolya Csenge, Szarvas Szilveszter, Korondy Tamás) felépítésére. De a Megafon messze a legtöbb pénzt, egy hónap alatt közel 35 millió forintot Bohár Dániel posztjainak népszerűsítésére fordította.