Tévétorrent

DC’s Legends of Tomorrow

Tévétorrent

A szuperhősképregényeket a szereplők közti – olykor túlkomplikált – viszonyok szentsége működteti. A sorozatkészítők is hamar rájöttek, hogy ennek átvétele jövedelmező; megadja a nézőnek a bennfentesség érzetét, ami a rajongói szubkultúrákat olyan vonzóvá teszi.

A DC szuperhőseire szakosodott CW bejáratott szériáinak mellékalakjaiból verbuvált szuperhőscsapatot a Marvel Bosszúállóinak mintájára. Klasszikus helyzet: a szereplők önmagukban sablonosak és érdektelenek, ám a köztük lévő dinamika majd felpörgeti a dolgokat. Ám a népes szereplőgárda összefogása nagy gond, ezért az írók rendszeresen kezelhetőbb alcsoportokra bontják őket, és külön történet­szálakat/küldetéseket kapcsolnak hozzájuk. Az árnyalt jellemrajz sem a sorozat erőssége, ezért a valódi konfliktusokat jópofáskodó egysorosokkal igyekeznek helyettesíteni. Amiben többet nyújthatna elődeinél, az az időutazás motívuma, ami drámai katalizátorként került a történetbe (a hősöket egy titokzatos időutazó gyűjti maga köré, aki meg akarja akadályozni, hogy egy gonosz halhatatlan leigázza a világot a jövőben), ám csak a szokásos felületes és elcsépelt fordulatokra futja („elrontott” jövő, időparadoxonok). Ráadásul nagyon nehéz szabadulni attól az érzéstől, hogy egy gyenge Doctor Who-utánzatot látunk (sok az extradiegetikus kikacsintás is: pl. a DW-veterán Arthur Darvill vagy a Szökésből ismert Dominic Purcell és Wentworth Miller szerepeltetése). De az egész még így is szórakoztató és ártalmatlanul bájos.

Magyar felirat: Kai & Dani (a 4. résztől fordítót keres)

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.