Kicsi bácsi beszáll: A Kiss László-ügy elérte a csúcspontját, innen csak lefelé visz az út

  • narancs.hu
  • 2016. április 11.

Villámnarancs

A Gyárfás Tamással, Aczél Endrével, Csapó Gáborral, Bayer Zsolttal ékeskedő névsor újabb kiválósággal gyarapodott: most már tényleg a tisztelőitől kéne megvédeni a bukott úszóedzőt.

A szemfüles Bors a kórházi ágyánál kereste fel Bacsa Istvánt, alias Kicsi bácsit, a pár éve pedofilvádak terhe alatt híressé vált masszőrt.

A magyar úszóválogatott egykori gyúrója, Szepesi Nikolett könyvének egyik negatív hőse, a kor és az uszoda világának vitathatatlan ismerője Kiss László védelmében egyebek mellett a következőket állítja: „véletlenül mentek fel, belecseppentek”. Illetve Kiss László „talpig úriember. Egy dolog fájt csak: amikor nekem volt hasonló ügyem, akkor ő nem állt ki mellettem”.

Nos, ez tényleg nem volt szép egy talpig úriembertől.

Mindennek fényében nyugodtan kijelenthetjük, hogy Kiss ügye ennél már aligha lesz kínosabb. Bár Magyarországon elég nagy merészség ilyet kijelenteni.

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.