lemez - WILCO: THE WHOLE LOVE

  • - greff -
  • 2011. október 6.

Zene

A közmegegyezés szerint a Wilco - mióta is? lassan tíz éve - az egyik legfontosabb amerikai rockzenekar. S míg a háromhetes mikrotrendek és az álmosító békességben egymás mellett létező törpe-fanklubok korában nem lehet eléggé hangsúlyozni a jelentőségét annak, hogy maradtak még zenekarok, amelyek éveken és szubkultúrákon átívelve képesek megőrizni súlyukat és státusukat, azt azért hozzá kell tenni, hogy az utóbbi időben a Wilco már inkább csak a töretlenül lenyűgöző koncertteljesítményével biztosította vezető pozícióját.
A saját kiadónál kihozott, háborítatlan magányban készült The Whole Love azonban nem az előző két lemez igényesen unalmas világát építi tovább.

A botladozó elektronikus ütemeken csúszkáló, szélesvásznú vonósokkal beborított, majd a végén a csodagitáros Nels Cline galaktikus szólójába kanyarodó nyitószám (Art Of Almost) egyenesen a Wilco legkiszámíthatatlanabb ezredfordulós korszakának hangulatát hozza vissza. A másik csúcspont a zenekar tradicionalistább arcát felmutató zárószám, a One Sunday Morning című alt-country ballada, amiben egy repetitív akusztikus gitártéma és Mikael Jorgensen lábujjhegyen settenkedő zongorabetéteinek segítségével képesek olyan lefegyverzően intim atmoszférát kreálni, ami tizenkét percen át is vonzó marad. E két hegycsúcs között alacsonyabb vidék terül el, de az ismét káprázatosan hangszerelt dalok többsége az amerikai rockhagyomány velejét üde popdalokba csatornázó Summerteeth elevenségéhez közelít, így a Wilco nyolcadik albuma a néhány felejthető pillanat és a vitathatatlan kuszaság ellenére is édes, napsugaras kalandként rögzül.

dBpm, 2011

Figyelmébe ajánljuk