Rádió

A Garázs túl messze van

Nagy Feró a Petőfin

Kritika

Könnyen hihetnénk, hogy Nagy Feró be-, illetve visszatérése a Petőfi rádióba a könnyűzene társadalmasítása jegyében történt, de nem.

Az ezerszer aláhúzott, csodálatos fogalmat, mint fakardot előszeretettel suhogtató Demeter Szilárd sokszoros kormánymegbízott és mindenügyi potentát, illetve a valahonnan a Petőfi vezetői székébe huppanó Béli Ádám ugyan 2021 őszén-telén valóban a társadalmasítás égisze alatt ígérte meg, hogy a rádiót egy hajóra teszik (ez megtörtént), s a hajót egy szigetre úsztatják (ez elmaradt). Nagy Feró akkor már ugyanis két éve házon belül volt. Meglehet, ez sokaknak fel sem tűnt, s ők is, mint jelen sorok írója, csak akkor vették észre a jelenlétét, amikor a helyén maradhatott. Afféle védett személy lehet ő.

A Petőfi de facto generációs csatorna, a mindenkori 16–25 éveseket tekinti célközönségnek. Az alternatív időszakban ez kitolódott egy tízessel, most meg eléggé kontúrtalanná vált – épp annyira, amennyire a zenei felhozatal. Igaz, hogy vannak bizonyos magyar zenekarok, amelyeket csak itt lehet hallani, ám az is igaz, hogy itt is csak elvétve, az idő nagyobb részében nemzetközi és rádióbarát popsztenderd fut. Életkora alapján Nagy Ferónak inkább a Retro rádióban lenne a helye, már ha a nevezett csatorna nem csak a legkiszámíthatóbb, középdögunalmas szalonpopot tekintené méltó alapanyagnak. Kérdés tehát, hogy a fiatalokat megszólítani igyekvő csatorna ideológusai milyen szerepet szánhatnak az élemedett korú rockernek?

Ez egy remek cikk a nyomtatott Magyar Narancsból, amely online is elérhető.
Ha szeretné elolvasni, kérjük, fizessen elő lapunk digitális kiadására, vagy ha már előfizető, lépjen be!
Támogassa a független sajtót! Olvassa a Magyar Narancsot!

Neked ajánljuk