Csaknem négyszáz dolgozót azonnal fel tudna venni a MÁV, a több mint 38 ezer embert foglalkoztató állami vasúttársaság 399 fős létszámhiánnyal küzd – értesült a Magyar Nemzet.
A vállalat tájékoztatása szerint számos területre keresnek munkavállalókat. Többek között nincs elég váltókezelő, tolatásvezető, pénztáros, jegyvizsgáló, járműszerelő, biztosítóberendezési és távközlési műszerész, forgalmi szolgálattevő, mérnök. A MÁV szerint mindez nem fenyegeti a napi működést, nem fordulhat elő az, hogy a munkaerőhiány miatt nem tud elindulni valamelyik járat. A vállalat tájékoztatása szerint a létszám mindössze 1 százalékkal marad el a tervezett szinttől.
A lapnak nyilatkozó Halasi Zoltán, a Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezetének elnöke ugyanakkor kiemelte, hogy a munkaerőhiány egyes területeken, például a fővárosban jóval nagyobb gondot okoz.
A MÁV 50 pontos akciótervet dolgozott ki a létszámhiány kezelésére, amelynek végrehajtását havonta ellenőrzik. Ennek elemei között szerepel a szervezetfejlesztés, a bérrendezés, a munkaerő képzése is. A cég tájékoztatása szerint egyébként a mozdonyvezetők – az első öt hónap alapján számolt – átlagfizetése bruttó 500 ezer forint, a jegyvizsgálóké 277 ezer forint, a mérnököké csaknem bruttó 500 ezer forint. A felsőfokú végzettségű munkavállalóknál diplomás minimálbért alkalmaznak, ennek összege főiskolai végzettség esetén bruttó 270 ezer forint, egyetemi végzettségnél 300 ezer forint.
A toborzást ajánlási akcióval is segítik, 35 ezer forint jutalom jár annak a dolgozónak, akinek sikerül új munkavállalót szereznie.
Nyomtatott kiadásunkban tavasszal részletesen írtunk a vasúttársaságot érintő munkaerő- és szakemberhiányról.
A jövő kisiklott – Elfogynak a szakemberek a vasútnál
A MÁV már most ezerfős létszámhiánnyal küzd, 2019-ig pedig 4000 ember vonul nyugdíjba. A folyamatos elvándorlás mellett komoly gond a fiatal munkaerő megnyerése. A vasúttársaság és a szakszervezetek ezért hároméves bérfejlesztési megállapodást tettek le a kormány elé, de alighanem ennél többre van szükség.