Tévésorozat

30 ezüst

Mikrofilm

Hívőként és nem hívőként tekintve is van a kereszténységben valami hátborzongató.

Krisztus megfeszítése, a különböző szentek mártírhalála, a pokol és a Sátán mind ordítva kínálja magát egy horrorfilmes szerepre. Erre játszik rá Az ördögűző, az Ómen, és tulajdonképpen a Passió is. De kifogyhatatlan ihletforrás az egyház intézményrendszerében bujkáló romlottság és korrupció is. Ezeket használja fel Álex de la Iglesia túltelített, émelyítő horrorsorozata is.

Az álmos spanyol kisváros, Pedraza borzalmas események helyszíne lesz, amikor egy tehén egy embergyermeknek ad életet. A helyi állatorvos, a butuska, kockahasú polgármester és a rovott múltú helyi pap kezdenek nyomozásba.

Ez egy remek cikk a nyomtatott Magyar Narancsból, amely online is elérhető.
Ha szeretné elolvasni, kérjük, fizessen elő lapunk digitális kiadására, vagy ha már előfizető, lépjen be!
Támogassa a független sajtót! Olvassa a Magyar Narancsot!

Figyelmébe ajánljuk

Madarak és angyalok

  • - turcsányi -

Nehéz megmondani, hogy mikor mondtak fel az angyalok. Már akkor, amikor Wim Wenders folytatni merészelte a Berlin felett az eget (Távol és mégis közel, 1993)? Vagy csak 1998-ban lett elegük, amikor meglátták magukat az Angyalok városa című filmben – a Berlin felett az ég e remake-jét Nicolas Cage-dzsel? Az biztos, hogy Los Angelesből eztán szedték a sátorfájukat. De senki nem pótolhatatlan, L. A. pedig különösen nem maradhatott efféle égi szárnyasok nélkül.

„A legszívesebben hallgatok”

Kurtág György a magyar kultúra állócsillaga, kincse, élő klasszikusa, a magyar művészeti hagyomány nagy tradíciójának megszemélyesítője egy olyan korszakban, amelyben ez a hagyomány igencsak ingatag lábakon áll. Ha nyilvánosan megszólal a 98 éves mester, az maga az esemény.