Orbán kevesli az aranyakat: kegyvesztett lett az olimpiai bizottság elnöke

  • narancs.hu
  • 2016. augusztus 29.

Villámnarancs

Olyan az egész, mint egy rossz paródia az ötvenes évekről.

„Hol vannak az aranyak, Borkai elvtárs, hm? Hát az érmek? Ideje lenne önkritikát gyakorolni, nemde?!” Hogy így mehet ez az egész kényszerképzetektől csatakos, aranylázas emberkedés, nos, azt nem a kisujjunkból szoptuk, bár sejtéseink voltak róla, de a maga gyönyörű valójában a Népszavából kellett megtudnunk.

Volt Rióban az olimpia afféle szatellitjeként ez a méregdrágából kihozott Magyar Ház, ahol egyfelől a magyar hazát próbáltuk népszerűsíteni, de még annál is jobban a 2024-es budapesti olimpia – dehogyis hagymázas – tervét. No, ezt nem látogatta senki emberfia, nemhogy a reménybeli célközönség negligálta, de annyira nem ment oda a kutya sem, hogy a Győri Balett – khm, ügyesen az utolsó napokra időzített – vendégjátékát még maga a helyszínen tartózkodó Orbán Viktor is kihagyta.

Üzenvén ezzel Győr polgármesterének, aki egyszersmind a Magyar Olimpia Bizottság vezetője is, hogy elégedetlen ám fiaink-lányaink teljesítményével. De annyira elégedetlen ám, hogy kinn tartózkodása alatt találkozni sem volt hajlandó Borkai Zsolttal.

Aki mindebből nyilván levette, hogy mi vár rá, pontosabban mit kell tennie. Hiszen a rendes menetrend szerinti tisztújítás még sokáig nem esedékes a MOB-nál. Nincs tehát mese, önkritikát kell gyakorolni és leköszönni. Vagy nem gyakorolni és úgy leköszönni, mondjuk eü-alapon. Különben el lehet köszönni nemcsak a MOB-tól, de a győri polgármesterkedéstől is.

És ami a leggyönyörűbb ebben az egész Rákosi-paródiában, az az, hogy ki fúrja legjobban Borkait?

Yesss, önök ismét kitalálták: Schmitt Pál.

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.