A Népszabadság elhallgattatásáról

  • narancs.hu
  • 2016. október 12.

Belpol

Demokrácia nem működhet szabad sajtó nélkül. Szerkesztőségek közös nyilatkozata.

Megdöbbenéssel értesültünk a Népszabadság brutális gyorsaságú, sunyi bezárásáról. A félrevezetett újságírók, kollégáink a megígért új szerkesztőség helyett az utcán találták magukat.

A demokratikus nyilvánosság egyik megmaradt, a kormánytól független műhelyének felszámolása után a magyar társadalomnak még kevesebb lehetősége marad arra, hogy hiteles forrásból értesüljön választott képviselőinek tevékenységéről. Mindez különösen aggasztó akkor, amikor a kormányzat által befolyásolt vagy irányított, töméntelen közpénzből finanszírozott médiumok nyomasztó túlsúlyba kerültek a magyar nyilvánosságban.Hiszen demokrácia nem működhet kiegyensúlyozott tájékoztatás, professzionális tényfeltáró és oknyomozó újságírói munka és a vélemények sokszínűségét megjelenítő szabad sajtó nélkül.

A Népszabadság minden gondjával együtt érték, melyet a lap tulajdonosai most minden üzleti logika ellenében, nyilvánvaló politikai indíttatásból akarnak nyom nélkül eltüntetni a magyar nyilvánosságból. Ez a demokratikus normák elfogadhatatlan megsértése.

Adják vissza szerkesztőinek, újságíróinak, munkatársainak és olvasóinak a Népszabadságot! Addig pedig mindannyian saját eszközeinkkel, a rendelkezésünkre álló felületek felajánlásával kívánunk tenni annak érdekében, hogy a szerkesztőség folytathassa munkáját.

168 Óra szerkesztősége

444.hu szerkesztősége

Átlátszó.hu szerkesztősége

Élet és Irodalom szerkesztősége

Klubrádió szerkesztősége

Magyar Narancs szerkesztősége

Népszava szerkesztősége

Revizor szerkesztősége

Vasárnapi Hírek szerkesztősége

Euronews magyar szerkesztősége

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.