Andy Vajna hírfőnöke: kicsoda valójában Kökény-Szalai Vivien?

  • narancs.hu
  • 2016. március 11.

Belpol

A Tények új vezetőjének sajátos a viszonya a tényekhez, bosszúálló természete és közönséges stílusa pedig hiszterizálja a szerkesztőséget – mondták korábbi munkatársai.

Kökény-Szalai Vivient (KSZV) nevezték ki februárban az Andy Vajna megvásárolta Tv2 aktuális műsorainak igazgatójává. Hozzá tartozik immár a Mokka, az Aktív és a Tények is. KSZV korábban a Stohl Andrásról, továbbá néhány szexipari és egy politikai prostituáltról szóló könyvével tette magát ismertté. A csütörtökön megjelent Narancs portrécikkéből ajánlunk egy részletet:

KSZV, Kökény Roland, Kaminsky Fanni, Hajdu Péter, Rogán Cecília

KSZV, Kökény Roland, Kaminsky Fanni, Hajdu Péter, Rogán Cecília

Fotó: Facebook

KSZV 2003-ban került a Színes Bulvár Laphoz – a későbbi Borshoz –, ahol külpolitikai szerkesztő, majd sztárrovatszerkesztő, rovatvezető-helyettes lett, legalábbis az életrajza szerint. Pallagi Ferenc, az újság akkori és mai főszerkesztője szerint azonban a lapnak soha nem volt külpolitikai rovata, és így külpolitikai szerkesztője sem. KSZV idegen nyelvű lapokból, blogokból bányászott elő és fordított le sztárpletykákat – mondja a főszerkesztő. E területen valóban sikeres volt: egyik, neve elhallgatását kérő akkori kollégája szerint „soha annyi megerőszakolt, megrontott, szexuális devianciával élő sztárról nem volt hír a lapban, mint amikor ő írta a külföldi híreket”.

Kollégái is inkább mint újságíróra emlékeznek rá, KSZV viszont minden nyilvánosan elérhető életrajzában büszkén írja, hogy 2006-tól a Bors – „egy országos napilap” – szerkesztője volt. Az igyekvő, de nem kiemelkedően tehetséges újságíró útját jól jellemzi az a Gandhinak tulajdonított idézet, amelyet már a Story vezetőjeként íratott ki főszerkesztői irodájába: „Először semmibe vesznek, utána nevetnek rajtad, majd harcolnak ellened, ám végül nyersz.”

További részletek az e heti Narancsban: cikkünkben megszólal Stohl András, és nem szólal meg Zuschlag János, szót ejtünk egy rejtélyes diplomáról és a befolyásos barátnőkről, de még a kajakozásról is.

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.