Garancsi István kaszálhat a továbbiakban is a lámpaoszlopokra szerelt hirdetőtábla-biznisszel

  • narancs.hu
  • 2018. május 5.

Belpol

Korábban ingyen hasznosíthatta a felületeket.

Győztest hirdetett a Fővárosi Közgyűlés a közvilágítási oszlopok hasznosítására kiírt pályázat ügyében – írja a hvg.hu. Eszerint a következő öt évben is az Esma értékesítheti azt a több ezer plakáthelyet Budapesten, amik a villanyoszlopok két oldalán lógnak, így a köznyelv csak elefántfülnek becézi a hirdetőfelületeket.

A cég Orbán Viktor kedvelt oligarchájához, a Videoton-tulajdonos Garancsi Istvánhoz köthető. Aki nem mellesleg a választási kampány alatt 95 százalékos kedvezménnyel adta a pártok számára a cég reklámhelyeit. A lehetőséggel – nem véletlenül – azonban többnyire csak a Fidesz tudott élni.

Korábban az Orbán-kormány ezt a fajta hirdetést betiltotta (mondván, a lengőkaros táblák balesetveszélyesek, mert elterelik a közlekedők figyelmét), és ez a Simicskával konkuráló előző, külföldi tulaj számára lényegében az ellehetetlenülést eredményezte. Ez még, ugye, a G-nap előtt volt, akkor Simicska volt a preferált „nemzeti tőkés”. Ezt követően került jutányos áron Garancsihoz a cég, a reklámtáblák pedig hipp-hopp, hirtelen már nem voltak veszélyesek, a tiltást visszavonták, a reklámtörvényt követően pedig virágzásnak indult a biznisz – a reklámhelyekért két évig egyáltalán nem is fizetett az Esma a fővárosnak.

(hvg.hu)

Figyelmébe ajánljuk

Mit jelent számunkra az új uniós médiatörvény?

  • Polyák Gábor
Március 13-án az Európai Parlament is rábólintott, és így uniós jogszabállyá lett az európai mé­dia­szabadságról szóló törvény. A rendelet végleges szövegét hamarosan ki is hirdetik az európai közlönyben. Mit jelent ez az új szabályozás a magyarországi sajtóviszonyokra, és mit az európaiakra nézve?