Itt a vége: el kell mondania az MVM-nek, hogy mégis miért adott félmilliárdot a pénzünkből a CÖF-nek

  • narancs.hu
  • 2017. október 2.

Belpol

Nem lehet tovább titkolózni.

Péterfalvi Attila döntése szerint a Magyar Villamos Művek Zrt.-nek (MVM) két héten belül ki kell adnia, mire adott több mint félmilliárdot a Civil Összefogás Fórumnak (CÖF) – derült ki az RTL Klub vasárnap esti Híradójából. Az Adatvédelmi Hatóság elnökéhez a Jobbik fordult, mert az MVM nem akarta elárulni, miért adták ezt a pénzt a békemeneteket szervező, a magát függetlennek tartó, amúgy igazából csak a fideszes narratívát toló szervezetnek. Arra hivatkoztak, hogy amit a CÖF-nek adtak, az az 508 millió forint nem közpénz, noha még Lázár János is elismerte, hogy arról van szó.

A történet azzal kezdődött, hogy idén májusban az átlátszó.hu kiderítette, az MVM 508 millió forinttal támogatta a CÖF–CÖKA-t, ez az összeg pedig jóval nagyobb, mint bármely más támogatás, amelyet az energiacég adott más szervezeteknek.

Leadkép: MTI/Varga György

Figyelmébe ajánljuk

Pizsamapartizánok

Régen a film az életet utánozta (a vonat érkezett, a munkások a gyárból meg távoztak, csak hogy a klasszikusoknál maradjunk), ma már fordítva van: úgy akarunk viselkedni, mint kedvenc filmjeink szereplői, rájuk akarunk hasonlítani, azt akarjuk átélni, amit ők.

Amerikai legenda

Ez a film annyira áhítatos tisztelgés az Ed Sullivan nevű legenda előtt, hogy szinte észre sem vesszük, mennyire hiányzik belőle az Ed Sullivan nevű ember, aki egykor, a tévézés hőskorában a róla elnevezett, minden idők leghosszabb ideig létező és legnagyobb nézettséget elérő show-ját vezette – tulajdonképpen megteremtve a tv-show műfaját, mint olyat.

AI kontra Al Bano

A kisebb-nagyobb kihagyásokkal és különböző neveken, de 1987 óta létező Vasvári Színjátszó Fesztivál az alkalmi falusi színjátszóktól a független színházi szféra elismert társu­la­tai­ig terjedően reprezentálja a hazai nem hivatásos színjátszás különböző szintjeit.

Családban marad

A kiállításon apa és fia műveit látjuk generációs párba állítva, nemzetközi kontextusba helyezve és némileg rávilágítva a hazai üvegművészet status quójára.