Napokkal a „Soros-tervről” szóló nemzeti konzultáció előtt, az átlátszó.hu összesítette az áprilistól a vizes-világbajnokságig tartó kormányzati kampányok reklámköltéseit. Az „Állítsuk meg Brüsszelt!”, illetve „Ne hagyjuk, hogy Soros nevessen a végén!” szlogenű kampányok teljes költsége 7,2 milliárd forintra rúgott.
A legfőbb nyertesek természetesen a kormányközeli médiatulajdonosok voltak, különösen szembeszökő a Mészáros Lőrinc érdekeltségébe került – s a vidéki napilappiac jó részét ellenőrző – Mediaworks kitömése 2,16 milliárd forinttal. De nem panaszkodhat Andy Vajna sem, a Tv2-n és a Rádió 1-en összesen 510 millióért mentek a kormányzati reklámok.
Bár az első 10 haszonélvező közé nem kerültek be, de érdemes megjegyezni, hogy az ATV 121, a Népszava pedig 100 millió forintra tett szert a hirdetésekből.
Az adatokat a Rogán Antal vezette Miniszterelnöki Kabinetiroda 61 ezer forint ellenében, alig olvasható minőségben adta ki az Átlátszónak.