Több és több saját reklámeszközzel játssza ki a Fidesz plakáttörvényét a Jobbik

  • narancs.hu
  • 2017. szeptember 25.

Belpol

Terjeszkednek a reklámpiacon.

Még pénteken jelentette be a Jobbik, hogy megtalálta a módot a Fidesz plakáttörvényének kijátszására: 1100 reklámfelületet vásárolt a párt, így a tulajdonukba került reklámeszközöket nem kell bérelniük, vagyis nem vonatkozik rájuk a kormány kierőszakolt törvénye.

Ám a már meglévő reklámfelületei mellé mielőbb újabbakat vásárolna a Jobbik: tovább akar terjeszkedni a reklámpiacon, hogy kizárólag a saját üzeneteit közvetíthesse – írja a Magyar Nemzet. "Reklámeszközeinket kampányeszközként használjuk, azokat nem kívánjuk mások számára bérbe adni" – közölték a lappal.

A plakátokon azt hirdetik majd, hogy kormányra kerülve béremeléssel állítanák meg a kivándorlást, „józan ésszel és tiszta kézzel” a korrupciót, míg a bevándorlás ellen határőrséggel és a letelepedési kötvény megszüntetésével küzdenének.

Mindeközben az utcákon megjelentek olyan hirdetések is, amelyeken „gengszterként” ábrázolják Orbán Viktort, Mészáros Lőrincet, Habony Árpádot és Rogán Antalt, arcképüket pedig címkézték is a „Főnök”, a „Stróman”, a „Hazug” és a „Kötvényes” feliratokkal. Ám mindehhez a Jobbiknak állítólag az égvilágon semmi köze nincs, bár a plakátok tartalmával és üzenetével természetesen maximálisan egyetértenek.

false

A párt üzleti titokra hivatkozva nem árulja el, kitől és mennyiért vásárol(t) reklámfelületeket. A Fidesz szerint Simicska Lajos játssza át reklámeszközeit a pártnak.

Figyelmébe ajánljuk

Mit jelent számunkra az új uniós médiatörvény?

  • Polyák Gábor
Március 13-án az Európai Parlament is rábólintott, és így uniós jogszabállyá lett az európai mé­dia­szabadságról szóló törvény. A rendelet végleges szövegét hamarosan ki is hirdetik az európai közlönyben. Mit jelent ez az új szabályozás a magyarországi sajtóviszonyokra, és mit az európaiakra nézve?