Nyaktörő

Steven Soderbergh: A bűn hálójában

  • - kg -
  • 2012. március 13.

Film

Hiába a profi embermentés Barcelonában, ha Dublinban már gyanús, hogy az Amerikából irányított akció hátterében valakik (McGregor? Douglas? Banderas?) csinos lyukat formázó fejlövéssel szeretnék honorálni a bevetést. Mit tehet ilyenkor az ember lánya, akin annyi az izom, hogy túlsúlyt kell fizetnie repüléskor, és akit a vegyes harcművészetek sztárja, az MMA (Mixed Martial Arts) ikonja, egyszersmind Steven Soderbergh kiszemeltje, Gina Carano alakít. A rendezői utasítás alighanem egy "go Gina go" lehetett, és miközben Gina go, Soderbergh körbeveszi kísérleti alanyát egy csomó katasztrófafilmes zsánerelemmel.


 

Elnézést, nem is, az a rendező előző filmje volt, mostanság egyik "soderbergh" olyan, mint a másik, szóval, ez a mostani nem vírusos, hanem ügynökös, a csőbehúzott ügynök filmje, a likvidálandók listájára felírt szupercsajé, aki roppant haragjában rátarti férfinyakakat roppant el, és híres férfikoponyákat alakít át Picasso modorában. Egy női Machete ő (Carano és Trejo: két vállban és mimikában egyező színész), aki lehetne akár vidám figura is, ha Soderbergh nem venné már megint olyan komolyan magát, és nem mindig a legvagányabb beállítást keresné. A kísérletező kedvű rendező szeret a társművészetek képviselőivel forgatni: nemrég (The Girlfriend Experience) egy pornósztárt tett meg főszereplőnek, most meg egy bunyós csajt. Carano lírája a lábában van, rúgásban hoz újat a túltrenírozott színészek mezőnyében. Ez kísérletnek jó, filmnek viszont kevés, még ha helyenként szórakoztató is.

A Pro Video bemutatója

Figyelmébe ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.