Film

Elysium - Zárt világ

  • - kg -
  • 2013. szeptember 22.

Film

Peter Jackson egyik legjobb húzása volt, hogy filmhez segítette Neill Blomkampot - a dél-afrikai első filmje a District 9 volt, mely úgy a sci, mint a fi terén remekül teljesített, s a gettósított földönkívüliek történetébe még némi szoció is bevillant. Az Oscar-jelöléssel is kistafírozott filmes magasabb osztályba léphetett - az univerzum tágult, a jövő részletgazdagabb lett, és sztárokkal teli.

Az elnyomottaknak Matt Damon az utolsó reménye, a nyomóknak meg Jodie Foster, az általuk képviselt kétosztatú világ pedig egy elgettósított Földre és egy gazdagoknak fenntartott Űr-Rózsadombra oszlik. Blomkamp nem erőltette meg túlzottan a fantáziáját, de a District 9-et sem a történet, hanem az ifjonti hévvel párosult profizmus és a meglepetés ereje (ki ez a fickó, és hogy mer köröket verni Hollywoodra?) repítette magasba. Nem tudható, hány executive meeting előzte meg az Elysium elkészültét, de kettővel biztos több volt a kelleténél. Az egyiken a hősben lakozó gyermek kidomborítására érkezett javaslat, a másikon a hősön kívül lakozó gyermek (haldokló kislány szép anyukával) ártatlan nézéséről esett szó, mert az a Közép-Nyugaton nagyon megy. Az Elysium még így is előzi a mezőnyt, igaz, épp csak hogy. A két órában van hatvan perc jó akció, plusz a District 9 emléke van olyan eleven, hogy sok mindent megbocsáthatóvá tegyen. Azt pedig biztos csak képzeltük, hogy Matt a film drámai csúcspontján olyat bír mondani, hogy most már megérti a vízilovat. A vízilovak megértése, még ha egy tanmese szereplőjéről van is szó, sci-fibe nem való.

Az InterCom bemutatója

Figyelmébe ajánljuk

Pizsamapartizánok

Régen a film az életet utánozta (a vonat érkezett, a munkások a gyárból meg távoztak, csak hogy a klasszikusoknál maradjunk), ma már fordítva van: úgy akarunk viselkedni, mint kedvenc filmjeink szereplői, rájuk akarunk hasonlítani, azt akarjuk átélni, amit ők.

Amerikai legenda

Ez a film annyira áhítatos tisztelgés az Ed Sullivan nevű legenda előtt, hogy szinte észre sem vesszük, mennyire hiányzik belőle az Ed Sullivan nevű ember, aki egykor, a tévézés hőskorában a róla elnevezett, minden idők leghosszabb ideig létező és legnagyobb nézettséget elérő show-ját vezette – tulajdonképpen megteremtve a tv-show műfaját, mint olyat.

AI kontra Al Bano

A kisebb-nagyobb kihagyásokkal és különböző neveken, de 1987 óta létező Vasvári Színjátszó Fesztivál az alkalmi falusi színjátszóktól a független színházi szféra elismert társu­la­tai­ig terjedően reprezentálja a hazai nem hivatásos színjátszás különböző szintjeit.

Családban marad

A kiállításon apa és fia műveit látjuk generációs párba állítva, nemzetközi kontextusba helyezve és némileg rávilágítva a hazai üvegművészet status quójára.