Zeneipari jogi kérdésekről szóló rajzfim készült gyerekeknek

  • - cd -
  • 2017. október 14.

Film

Ismeretterjesztés a szerzői jog világáról.

Kottakalózok címmel készített tematikus rövid rajzfilmsorozatot egy jogász, zenész és grafikus szakemberekből álló csapat, hogy a zeneipar iránt érdeklődő fiatalok megismerhessék az őket érintő jogi alapokat.

Az ötlet remek, vagyis az lehetne, ha a téma iránt érdeklődő fiatalok korának megfelelő, az érdeklődést azonnal felkeltő animációt készítettek volna. De a figurák kivitelezése, a némileg fahangon előadott párbeszédek sem éppen egy jól sikerült sztoriról árulkodnak. Egy ütősebb zenei aláfestés sem ártott volna a szcéna egyes háttérműködéseire fókuszáló történetnek. Viszont a témaválasztásból adódóan dőlnek az idegen vagy annak ható kifejezések.

Az ötrészes sorozat egy állatok Cali, a vegetáriánus hópárduc; Vic, a basszusgitáros kolibri; Steve, a frontsün és Pete, a színváltós gyík által alkotott zenekar életén keresztül enged bepillantást a szerzői jog mindennapjaiba.

A projektet megálmodó Mezei Péter, a Szegedi Tudományegyetem nemzetközi ügyekért felelős dékánhelyettese úgy gondolta, hogy a fiatal zenészeknek, dj-knek és elektronikus zenekészítőknek ily módon lehet a legbefogadhatóbb módon megmutatni a zeneipart érintő jogi alapokat a demókészítéstől a turnéig.
"A rajzfilmsorozat a lehető legegyszerűbben, mégis pontosan próbálja visszaadni a szerzői jog szerepét a zenei alkotómunkában. A rajzfilm kísérlet egy társadalmilag, gazdaságilag és jogilag is jelentős kérdés egyszerű, fogyasztható, színes bemutatására. A társadalom alapvető érdeke a tudatos fogyasztók körének bővülése, ezért tesz ez a rajzfilm" nyilatkozott Mezei.

A több részes rajzfilm az Igazságügyi Minisztérium által kiírt pályázat keretén belül, a szegedi InfoCopy diákkör tagjainak bevonásával készült.

A Kottakalózok valamennyi része itt megtekinthető.

Figyelmébe ajánljuk

A képekbe dermedt vágy

Az Aspekt című feminista folyóirat társ­alapítója, Anna Daučíková (1950) meghatározó alakja a szlovák és a cseh feminista és queer művészetnek és a kilencvenes évektől a nemzetközi szcénának is.

Emberarcú

Volt egy történelmi pillanat ’56 után, amikor úgy tűnt: a szögesdrótot ha átszakítani nem lehet ugyan, azért átbújni alatta még sikerülhet.

Fától fáig

  • - turcsányi -

A Broke olyan, mint egy countrysláger a nehéz életű rodeócowboyról, aki elvész valahol Montanában a méteres hó alatt, s arra ébred, hogy épp lefagyóban a lába.

Kis nagy érzelmek

Egyszerű és szentimentális, de mindkettőt büszkén vállalja Baltasar Kormákur filmje. Talán az Előző életek volt utoljára ilyen: a fordulatok és a hősök döntései néha elég vadak, de sosem annyira, hogy megtörjék az azonosulás varázsát, az érzelmek őszintesége pedig mélységes hitelességet kölcsönöz a filmnek.

Nincs bocsánat

Az előadás Balássy Fanni azonos című kötetéből készült. A prózatöredékekből összeálló, műfajilag nehezen besorolható könyv a 2020-as években felnőtté váló fiatalok életkezdési pánikhelyzetéről ad meglehetősen borús képet.

Az individuum luxusa

  • Balogh Magdolna

Igazi szenzációnak ígérkezett ez a láger­napló, hiszen a mű 1978-ban csak erősen megcsonkítva jelenhetett meg a szerző magán­kiadásában, többszöri kiadói elutasítás és a publikálás jogáért folytatott 12 évnyi küzdelem után.