DVD

Hemingway és Gellhorn

  • - kg -
  • 2013. június 30.

Film

Lassan elfogynak a hírességek, akikkel Hemingway érintkezett, s akkor majd az olyan filmek következnek, mint a Hemingway és a hentes és az Ernest és Kovácsné, mert az jól látható, hogy Hollywood az író valamennyi evilági ismerősének filmet kíván szentelni.

A Hemingway és Fuentes már nagyon készül, Anthony Hopkins pedig javában melegít Hemingway szerepére, ám addig is a Hemingway és Gellhorn című filmből értesülhetünk az író egynémely unortodox szokásáról. Például, hogy az életet nagykanállal fogyasztó Papa állva szeretett írni, mely szokásával még a spanyol polgárháború vérzivatara közepette sem hagyott fel, s ez meg még jó néhány macsó póz oly mély benyomást tett Martha Gellhornra, a haditudósítói karrierjét Hemingway mellett felvirágoztató hölgyre, hogy menten hozzá is ment a kibírhatatlan természetű íróhoz. Bár a két és fél órásra nyújtott műben Capától Dos Passosig számos híresség megfordul, Philip Kaufman rendezőt aligha a hitelesség vezérelte; a spanyol polgárháború úgy fest, mint a kor egy legendásan jól sikerült partija, ahol mindenki ott volt, aki számít, a Hemingwayt alakító Clive Owen pedig úgy, mint Groucho Marx atletikusabb kiadásban. Hemingway és Gellhorn (Nicole Kidman) úgy beszélnek, mint Bogart és Bacall a Szegények és gazdagokban, mely egyike a sikerültebb Hemingway-adaptációknak (rendezte: Howard Hawks). Szerencsésebb is lett volna, ha Kaufman nagy ívben tesz a biográfiára; akkor most nem egy komolykodó életrajzi moziról, hanem egy nagypapásan romantikus képeskönyvről kéne megengedőn beszámolni.

Forgalmazza a ProVideo

Figyelmébe ajánljuk

Mit jelent számunkra az új uniós médiatörvény?

  • Polyák Gábor
Március 13-án az Európai Parlament is rábólintott, és így uniós jogszabállyá lett az európai mé­dia­szabadságról szóló törvény. A rendelet végleges szövegét hamarosan ki is hirdetik az európai közlönyben. Mit jelent ez az új szabályozás a magyarországi sajtóviszonyokra, és mit az európaiakra nézve?