Tévésorozat

Eszméletlen

  • Gera Márton
  • 2017. április 9.

Interaktív

Mielőtt elment Los Angelesbe az Oscar-díjért, Deák Kristóf még összedobott egy sorozatot. Ez sem sokkal hosszabb, mint a nyertes kisfilm, épphogy elindulnak a néhány perces epizódok, már véget is érnek. Az alapötlet elég jó: egy srác kómában fekszik, a fejétől a lábáig betekerve, valami igazán magyar kórházban. Közben jönnek és mennek a látogatók, s kiöntik a se nem látó, se nem halló Gézának a szívüket; az anyuka arról beszél, hogy az apuka már nem annyira vonzó, bezzeg a Feri bácsi; az apuka az anyukára panaszkodik; Ganxsta Zolee meg azt ecseteli, hogy soha nem bírta az alpári beszédet, ami nevezett kérlelhetetlen humortalansága ellenére itt valahogy mégiscsak viccesnek hat.

Tényleg akadnak mókás pillanatok a rövidke részekben, még ha az oly fene feketének beállított humor (az orvos nem jön rá a beteg bajára, így beadja neki a Dengue-lázat okozó vírust, azt legalább ismeri) nem is mindig működik.

Hatásos a csattanóra épülő harmadik epizód, Nagypál Gábor elküld mindenkit melegebb éghajlatra, aztán szegény szó szerint nagyot koppan. Szívmelengető Igó Éva és Gazsó György pár másodperces feltűnése, ők a nyúlfarknyi szerepükkel is tudtak valamit kezdeni. Mégis, az Eszméletlen a jelenlegi formájában látványosan kevésnek tűnik, szkeccsszerű pillanatok kábé arról, hogy lám-lám, milyen gyarló is az ember, ha úgy sejti, hogy épp senki nem hallja. Csak mindeközben ott motoszkál a nézőben a gondolat, hogy azért több is lehetne ebben az ötletben. Ugyanakkor az is köztudott, hogy a játékidő emelése szerfelett kockázatos mutatvány.

A Paramount Channel műsora

Figyelmébe ajánljuk

A saját határain túl

Justin Vernon egyszemélyes vállalkozásaként indult a Bon Iver, miután a zenész 2006-ban három hónapot töltött teljesen egyedül egy faházban, a világtól elzárva, egy nyugat-wisconsini faluban.

Az űr az úr

Az 1969-ben indult Hawkwind mindig a mainstream csatornák radarja alatt maradt, pedig hatása évtizedek óta megkérdőjelezhetetlen.

Pincebogarak lázadása

  • - turcsányi -

Jussi Adler-Olsen immár tíz kötetnél járó Q-ügyosztályi ciklusa a skandináv krimik népmesei vonulatába tartozik. Nem a skandináv krimik feltétlen sajátja az ilyesmi, minden szak­ágnak, műfajnak és alműfajnak van népmesei tagozata, amelyben az alsó kutyák egy csoportozata tengernyi szívás után a végére csak odasóz egy nagyot a hatalomnak, az efeletti boldogságtól remélvén boldogtalansága jobbra fordulását – hiába.

Luxusszivacsok

A Molnár Ani Galéria 2024-ben megnyitott új kiállítótere elsősorban hazai, fiatal, női alkotókra fókuszál, Benczúr viszont már a kilencvenes évek közepétől jelen van a művészeti szcénában, sőt már 1997-ben szerepelt a 2. Manifestán, illetve 1999-ben (más művészekkel) együtt a Velencei Biennálé magyar pavilonjában.

Égen, földön, vízen

Mesék a mesében: mitikus hősök, mágikus világ, megszemélyesített természet, a szó szoros értelmében varázslatos nyelv. A világ végén, tajtékos vizeken és ég alatt, regei időben mozognak a hősök, egy falu lakói.

Visszaszámlálás

A Ne csak nézd! című pályázatot a Free­szfe, az Örkény Színház, a Trafó és a Jurányi közösen hirdették meg abból a célból, hogy független alkotóknak adjanak lehetőséget új előadások létrehozására, a Freeszfére járó hallgatóknak pedig a megmutatkozásra. Tematikus megkötés nem volt, csak annyiban, hogy a társulatoknak társadalmilag fontos témákat kellett feldolgozniuk. A nyertesek közül a KV Társulat pályamunkáját az Örkény Színház fogadta be.

Mészáros Lőrinc egy történet

A Mészáros Lőrinc című történetnek az lenne a funkciója, hogy bizonyítsa, létezik frissen, ön­erejéből felemelkedett nemzeti tőkésosztály vagy legalább réteg, de ha még az sem, pár markáns nemzeti nagytőkés. Valamint bizonyítani, hogy Orbán Viktor nem foglalkozik pénzügyekkel.

„Mint a pókháló”

Diplomáját – az SZFE szétverése miatt – az Emergency Exit program keretein belül Ludwigsburgban kapta meg. Legutóbbi rendezése, a Katona József Színházban nemrég bemutatott 2031 a kultúra helyzetével és a hatalmi visszaélések természetével foglalkozik. Ehhez kapcsolódva toxikus maszkulinitásról, a #metoo hatásairól és az empátiadeficites helyzetekről beszélgettünk vele.

Nem a pénz számít

Mérföldkőhöz érkezett az Európai Unió az orosz energiahordozókhoz fűződő viszonya tekintetében: május elején az Európai Bizottság bejelentette, hogy legkésőbb 2027 végéig minden uniós tagállamnak le kell válnia az orosz olajról, földgázról és nukleáris fűtőanyagról. Ha ez megvalósul, az energiaellátás megszűnik politikai fegyverként működni az oroszok kezében. A kérdés az, hogy Magyar­ország és Szlovákia hajlandó lesz-e ebben együttműködni – az elmúlt években tanúsított magatartásuk ugyanis ennek éppen az ellenkezőjét sugallja.

„A kínai tudás”

Az európai autóipart most épp Trump vámjai fenyegetik, de a romlása nem ma kezdődött. Hanem mikor? A kínaiak miatt kong a lélekharang? Vagy az Európai Unió zöld szemüveges bürokratái a tettesek? Netán a vásárlók a hibásak, különösen az európaiak, akik nem akarnak drága pénzért benzingőzt szívni az ablakuk alatt? A globális autópiac gyakorlati szakemberét kérdeztük.