Egyre többen mondják le a Délmagyarország előfizetését, mióta átvette a lapot Andy Vajna

  • narancs.hu
  • 2018. március 20.

Lokál

Túl sok a migránsozás benne.

Mióta tavaly nyáron átvette a Délmagyarországot is kiadó Lapcom Zrt.-t Andy Vajna, nem muzsikál valami jól a lap. Az Átlátszó a Matesz adataira hivatkozva azt írja, hogy míg 2014 negyedik negyedévében a napilap értékesített példányszáma 38 200 volt, addig ez a szám 2017 negyedik negyedévére 31 252-re csökkent. Ami azonban ennél is érdekesebb, hogy 2014-ben 1091-en mondták le az újságot, 2015-ben 1590-en, a 2016-os év azonban jól zárult, akkor csak 763 volt a lemondások száma. 2017-ben, az átvétel után 1841-en pártoltak el a laptól.

Az Átlátszó ezt többek között a kormányzati hirdetésekkel és a „migránsozó” cikkek megnövekedésével is magyarázza. Megnézték: a Google-találatok alapján 2017. január elseje és 2017. március 19-e között összesen 24-szer szerepelt az anyagokban a migráns szó, ehhez képest az idei év azonos időszakában ez sokszorosára növekedett, közel 100-szor fordul elő. Ráadásul a hangnem is megváltozott, a 2018-as cikkcímek között már egyre sűrűbben lehet ilyet találni:

  • Több ezer migráns indulhat Szerbiából Románia felé
  • Egyre többen döntenek a költözés mellett a migránsok miatt

Figyelmébe ajánljuk

Mit jelent számunkra az új uniós médiatörvény?

  • Polyák Gábor
Március 13-án az Európai Parlament is rábólintott, és így uniós jogszabállyá lett az európai mé­dia­szabadságról szóló törvény. A rendelet végleges szövegét hamarosan ki is hirdetik az európai közlönyben. Mit jelent ez az új szabályozás a magyarországi sajtóviszonyokra, és mit az európaiakra nézve?