Klozetcsere Orbán-módra – avagy mostantól máshonnan teszünk rátok

  • Janisch Attila
  • 2015. február 7.

Publicisztika

Az országot és az internetet várhatóan elborító mémlavina ellenére sem lehet nem észrevenni, hogy ez az egész Simicska–Orbán-„gecizés” a legtipikusabb orbáni politizálás újabb jellegzetes példája. Janisch Attila írása.

Most, hogy Orbán egy új, még nemzetibb „nemzeti” médiát kíván teremteni (méghogy „a Fidesz nem a médiákon keresztül kormányoz” - ejnye Kósa úr, már megint hazudni teccett!), teljesen egyértelmű, hogy a korábbi szarosszájúakat le kell rombolni, azok megbízható, irányítható, elvhű szolgáit az újhoz kell áttvini, a régit meg porig kell alázni, hogy az olvasók, nézők egyetlen pillanat alatt átcsoportosuljanak az új vezérszócsőhöz.

Orbán – szokása szerint – pont úgy viselkedik (megint), mint a birkákat terelő juhász. Csak sokkal romlottabb, gonoszabb, számítóbb, mint bármely juhász a világon! Szóval, ez az egész egy nagyon tudatos, átgondolt lépés, amelyet értelemszerűen nem lehetett másképpen végrehajtani, mint robbanásszerű váratlansággal, látványosan és olyan módon, hogy onnan már ne lehessen visszalépni senkinek.

Simicska éppen azt tette, amit Orbán elvárt tőle. Biztosította a látványos tüzijátékot a egészhez. Az orbánhivők előtt önmagát hiteltelenítve csak felgyorsította az átállás folyamatát. Az meg, hogy mostantól majd az ellenzék fogja olvasni a Magyar Nemzetet, nézni a HírTv-t, Orbán számára inkább röhejes, mint elgondolkodtató vagy bármiképpen kezelendő - mert (nem) aggályos - helyzet.
Ja, hogy Simicska majd előáll a farbával és kiderülnek a turpisságok... Orbán: „Ugyan már, szegény Lajos idegei mindig is labilisak voltak. Most összehord mindenfélét, de ki hisz egy ilyen önmagát hiteltelenitő, kulturálatlan alaknak, mint amilyen ő, elég csak meghallgatni, elolvasni a hisztérikus nyilatkozatait. Szegény Lajos, bizonyos szempontból megértem, még sajnálom is őt. De mit tehetnék? Azon túl, hogy fájlalom, hogy egy barátság így ér véget.”
Szóval ne tessen már nagyon kárörvendeni. Mert ebbe az egészbe Orbán nem belebukni fog, hanem megerősödve kijönni.
Sakknyelven, most éppen egy rosálást hajtott végre (ami sáncolást jelent és nem azonos a berosálással), egyben egy erős király (de legalábbis vezér) támadással (is) kombinálva azt.
Elszomorító, ahogy az ellenzék hallelújázva ünnepli Simicskát, aki „milyen jól megmondta”, miközben éppen a lényeg marad megint homályban.
Orbánt csak Orbánt értve lehet leváltani. Ideje lenne ezt már megérteni és fontolóra venni! Ennek hiányában lehet továbbra is úgy táncolni, ahogy Orbán húzza a talpalávalót.

Figyelmébe ajánljuk

Szálldogálni finoman

Úgy hírlik, a magyar könyvpiacon újabban az a mű életképes, amelyik előhúz egy másik nyuszit egy másik kalapból. A szórakoztatás birodalmában trónfosztott lett a könyv, az audiovizuális tartalom átvette a világuralmat. Ma tehát a szerző a márka, műve pedig a reklámajándék: bögre, póló, matrica a kisbuszon. 

Ja, ezt láttam már moziban

Dargay Attila ikonikus alkotója volt a világszínvonalú magyar animációs filmnek. A Vukot az is ismeri, aki nem olvasta Fekete István regényét, de tévésorozatain (Pom Pom meséi, A nagy ho-ho-horgász stb.) generációk nőttek fel, halála után díjat neveztek el róla. Dédelgetett terve volt Vörösmarty klasszikusának megfilmesítése. 

Desperados Waiting for the Train

  • - turcsányi -

Az a film, amelyikben nem szerepel vonat, nos, bakfitty. S még az a film is csak határeset lehet, amelyikben szerepel vonat, de nem rabolják, térítik vagy tüntetik el. Vannak a pótfilmek, amelyekben a vonatot buszra, tengerjáróra, repülőgépre, autóra/motorra, egészen fapados esetben pedig kerékpárra cserélik (mindegyikre tudnánk több példát is hozni). 

Lentiből a világot

Nézőként már hozzászoktunk az előadások előtt kivetített reklámokhoz, így a helyünket keresve nem is biztos, hogy azonnal feltűnik: itt a reklám már maga az előadás. Kicsit ismerős az a magabiztosan mosolygó kiskosztümös nő ott a képen, dr. Benczés Ágnes Judit PhD, MBA, coach, csak olyan művien tökéletesre retusálták, kétszer is meg kell nézni, hogy az ember felismerje benne Ónodi Esztert.