A meztelen férfi

  • 2013. március 12.

Snoblesse

Kokoschkától Riefenstahlig, Cocteau-tól LaChappelle-ig. Meztelen férfiak a Ludwigban.


Nemrégiben a bécsi múzeumi negyedet lepték el meztelen férfiak, a Leopold Múzeum kurátorai ugyanis – szakítva a női aktokat előtérbe toló tárlatszervezési szemlélettel – az elmúlt háromszáz év legjelentősebb férfiaktjaiból rendeztek kiállítást. Bécs jól fogadta a meztelen férfiakat, most Budapesten a sor, hogy hasonlóképpen tegyen. A megközelítés ezúttal is szigorúan művészi: a Lentos Kunstmuseum Linz kiállítása költözik a Ludwig Múzeumba, de több mint 300, az Egyesült Államokból és Európából kölcsönözött férfitest is érkezik – természeten műtárgy formájában – a Ludwigba. Richard Avedon, Jean Cocteau, Ferenczy Károly, Keith Haring, Oscar Kokoschka, Käthe Kollwitz, David LaChapelle, Annie Leibovitz, Robert Mapplethorpe, Pablo Picasso, Leni Riefenstahl, Egon Schiele és Tihanyi Lajos – csak néhány A meztelen férfi című kiállítás (megtekinthető június 30-ig) művészei közül.

Figyelmébe ajánljuk

Pizsamapartizánok

Régen a film az életet utánozta (a vonat érkezett, a munkások a gyárból meg távoztak, csak hogy a klasszikusoknál maradjunk), ma már fordítva van: úgy akarunk viselkedni, mint kedvenc filmjeink szereplői, rájuk akarunk hasonlítani, azt akarjuk átélni, amit ők.

Amerikai legenda

Ez a film annyira áhítatos tisztelgés az Ed Sullivan nevű legenda előtt, hogy szinte észre sem vesszük, mennyire hiányzik belőle az Ed Sullivan nevű ember, aki egykor, a tévézés hőskorában a róla elnevezett, minden idők leghosszabb ideig létező és legnagyobb nézettséget elérő show-ját vezette – tulajdonképpen megteremtve a tv-show műfaját, mint olyat.

AI kontra Al Bano

A kisebb-nagyobb kihagyásokkal és különböző neveken, de 1987 óta létező Vasvári Színjátszó Fesztivál az alkalmi falusi színjátszóktól a független színházi szféra elismert társu­la­tai­ig terjedően reprezentálja a hazai nem hivatásos színjátszás különböző szintjeit.

Családban marad

A kiállításon apa és fia műveit látjuk generációs párba állítva, nemzetközi kontextusba helyezve és némileg rávilágítva a hazai üvegművészet status quójára.