Mester és tanítványa – a Budapesti Vonósokkal

  • 2014. július 11.

Snoblesse

A fiatalabb Bach és a nem fiatalabb Haydn műveit játsszák az Esterházy-kastélyban.
false

„Haydn betért egy könyvesboltba, hogy vegyen egy jó zeneelméleti könyvet. A kereskedő Carl Philipp Emanuel munkáját ajánlotta, hiszen szerinte az volt a legjobb és legújabb. Haydn meg akart győződni erről, elkezdte olvasni, megtalálta azt, amit keresett, fizetett és elégedetten távozott.” Így kezdődik – mint a mesében – Haydn és a fiatalabb Bach kapcsolatának története. Aki a részletekre is kíváncsi, mindenképpen olvassa el Spányi Miklóssal készült interjúnkat, melyben sok szó esik arról a zenei stílusról, ami Johann Sebastian Bach és Mozart, vagyis a barokk zene és a bécsi klasszikusok között félúton alakult ki, s melynek a legidősebb Bach fiú, Carl Philipp Emanuel is jeles képviselője volt. De nemcsak elfelejtett géniuszokkal, hanem II. Frigyes fuvolajátékával és lefejezési szokásaival is lehet ismerkedni. Lefejezésre biztosan nem kerül sor a Budapesti Vonósok koncertjén, viszont C. Ph. E. Bach több műve is felcsendül az Esterházy-kastélyban.

Műsoron:

C. Ph. E. Bach: C-dúr szimfónia Wq 182
C. Ph. E. Bach: A-dúr csellóverseny Wq 172
J. Chr. Bach: g-moll szimfónia Op. 6 No. 6
J. Haydn: C-dúr csellóverseny Hob. VIIb:5

Figyelmébe ajánljuk

Mit jelent számunkra az új uniós médiatörvény?

  • Polyák Gábor
Március 13-án az Európai Parlament is rábólintott, és így uniós jogszabállyá lett az európai mé­dia­szabadságról szóló törvény. A rendelet végleges szövegét hamarosan ki is hirdetik az európai közlönyben. Mit jelent ez az új szabályozás a magyarországi sajtóviszonyokra, és mit az európaiakra nézve?