Tánc

Radioballet: A szerelem természete

  • Sisso
  • 2013. június 1.

Színház

Új projektformáció a hazai kortárs táncban: Egyed Bea jelenleg a Duda Éva Társulattal is dolgozik és tanít, Újvári Milán a Frenák Pál Társulatban táncolt, majd a kanadai Cirque de Soleil-hez szerződött, de együttműködött Nigel Charnockkal is. Sokat tapasztalt, nagy tudású táncosok mindketten - ám nem született koreográfusok. Interaktív utcai akcióik meghökkentőek és mulatságosak, részben, mert kiállásra is szokatlan párosról van szó: egy nyurga lány és egy nála másfél fejjel alacsonyabb fiú. Első egész estés táncdarabjuk is meglovagolja ezt az alkati különbséget. Lehetne az egész melankolikus chaplini geg az elfogadásról, de a duót inkább a szerelem mint olyan, illetve az erőszakos lány és a szelíd fiú kapcsolata érdekli.

A nyitóképben Újvári egy szál műrózsával, meztelenül szavalja Radnótitól a Két karodbant, majd vad rockzene következik, és ráront a takarásból egy szintén meztelen, bolond nőszemély. Intenzív és full kontakt tánc, összeütődések, nagy huppanások, felkenődések. Sztriptízbe oltott wrestling. Az anyukák szívükhöz kapnak, a fiatalok nagyokat nevetnek, amikor a táncos lány a hóna alá kapja kis emberét. Én pedig zavarban vagyok. Nemcsak azért, mert nem látom az átgondolt koncepciót a show mögött, hanem mert az emblematikus rockszámok elviszik az előadást valami illusztratív háttértánc felé, amin a közbevetett Bukowski-szövegek és a műrózsaeső között feszülő disszonancia sem segít. A vég happy end, nyilvánvalóvá válik, hogy a látott darab a két táncos saját szerelméről szól, őket ünneplik, zajos a siker.

MU Színház, április 27.

Figyelmébe ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.