Július végén jelenik meg a hattagú kanadai zenekar ötödik albuma, az Everything Now, amelynek meglehetősen ABBA-s hangvételű címadó dalával indul a koncert. Az élőben kilenctagúra bővült együttes tagjai különféle, de egységesen EN-logóval ellátott ruhát viselnek, és az Arcade Fire-t mindig is belengő szektahangulat következtében olyan érzésünk van, mintha egy vallási társulatot látnánk csapatépítő tréningen. Mégis, ami a színpadon zajlik, egészen elképesztő! Az csak egy dolog, hogy nagyon fel vannak pörögve, de szinte mindenki játszik szinte mindegyik hangszeren, így nincs két egyforma felállás. Ez leginkább Régine Chassagne-ra igaz, aki billentyűzik, tangóharmonikázik, dobol és természetesen énekel. Férje is megszólaltat jó pár hangszert, és annak ellenére, hogy ő a világ egyik legvalószínűtlenebb frontembere, kiválóan vezényli le a show-t.
Az összhatás valójában leírhatatlan.
Mivel ez nem volt „igazi” lemezbemutató koncert, az Everything Now mellé csak két új dalt kapunk, abból az egyik a zseniális Creature Comfort, ami már most közönségkedvenc. A 2007-es Neon Bible-t és a legutóbbi, négy évvel ezelőtti Reflektor albumokat három-három dal képviseli. Különös, hogy Butler nem a Reflektor címadó dalát ajánlja David Bowie-nak (aki lemezen pont abban vendégeskedett), hanem a The Suburbsöt. Amúgy a legtöbb dal az azonos című 2010-es csúcsalbumról, illetve a 2004-es bemutatkozó lemezről, a Funeralről lehet ismerős. A fináléban is a már 13 éves Wake Uppal pörgetik fel sokadszorra a zágrábi közönséget. Egy csörgő a nézőtéren landol, amit nem sokkal utána már az éjszakai villamos megállójában látunk viszont egy boldog rajongó kezében. Ahogy az események hatása alatt kóválygunk szálláshelyünkre a zágrábi éjszakában, abban reménykedünk, hogy legközelebb már nem kell külföldre utaznunk Arcade Fire-koncertért.
Zágráb, június 19.