Lemez

Washed Out: Mister Mellow

  • - minek -
  • 2017. augusztus 27.

Zene

Ernest Greene még az előző évtized végén lett a szintiwave, hiphop és dreampop előzményeket ötvöző chillwave színtér meghatározó alkotója. Két remek albuma után (Within and Without, 2011; Paracosm, 2013) hosszú alkotómunka előzte meg a harmadikat, amelyen Greene szerint a bónusz DVD-n élvezhető vizuális tartalom egyenértékű a zenékkel, de mi most mégis csak az utóbbival foglalkozunk.
A friss zeneanyag első fele szépen mintázgatott hiphop alapokon úszik, de már itt is tobzódhatunk a chillwave-korszak legszebb hagyományait őrző, szétkent melódiákban és Greene álmodozó tónusú hangjában. Először talán a Hard To Say Goodbye lazán felskiccelt, szinte már a kilencvenes évek dan­ce/ house slágereit idéző 4/4-es lüktetése lepi meg a befogadót, noha Greene szerzeményeit e léha világtól elválasztja az alkotói minimalizmus. Hiába topognánk percekig, kíméletlenül lekeveri az összes ötletét, ha egyszer rájuk unt, ebből pedig a számok példásan takarékos vágása, szerkesztése következik. Még akkor is, ha némely műdarab (élesen elütve a korábbi gyakorlattól) csak afféle könnyed ujjgyakorlatnak, ötlettöredéknek tűnik, amelyekből Greene lusta volt bármi továbbit kihozni. A Get Losttal még beköszön a diszkógömbbel kirakott, de alapvetően mindig melankolikus-nosztalgikus hangulat, majd a régi Washed Out-tónust felmelegítő búcsúszám (Million Miles Away) megmutatja a kiutat: vissza a bágyadtan bársonyos alkonyati fényekben fürdő zenei kezdetekhez.

Stones Throw, 2017

alá

Figyelmébe ajánljuk

Mit jelent számunkra az új uniós médiatörvény?

  • Polyák Gábor
Március 13-án az Európai Parlament is rábólintott, és így uniós jogszabállyá lett az európai mé­dia­szabadságról szóló törvény. A rendelet végleges szövegét hamarosan ki is hirdetik az európai közlönyben. Mit jelent ez az új szabályozás a magyarországi sajtóviszonyokra, és mit az európaiakra nézve?