A Narancs beperli az Új Színház főrendezőjét

Pozsgai Zsolt hazudott

A szerk.

Pozsgai Zsolt, az Új Színház művészeti vezetője azt állította, hogy a Magyar Narancs az Új Színház új vezetése ellen közpénzből finanszírozott lejárató kampányt folytatott. A Magyar Narancs kiadója Pozsgai Zsoltot személyiségi jogsértés miatt beperli.

Közlemény

Az MTI 2012. március 20-án kiadott, „Új Színház – Földindulás: az új vezetés első bemutatója” c., az Új Színház sajtótájékoztatójáról szóló híre szerint Pozsgai Zsolt, az Új Színház művészeti vezetője azt állította, hogy a Magyar Narancs c. lap az Új Színház új vezetése ellen közpénzből finanszírozott lejárató kampányt folytatott, továbbá hogy erre vonatkozóan az Új Színház előző vezetése szerződést kötött a Magyar Naranccsal, valamint hogy a Magyar Narancs két szerkesztője egyes színdarabok szerzőit, illetve az örököseit és a darabok jogtulajdonosait avval kereste fel, hogy játszási jogaikat vonják vissza, illetve ne is adják oda az Új Színháznak.
Pozsgai Zsolt ezen állításai hazugságok. A valóság ezzel szemben az, hogy a Magyar Narancs semmiféle, közpénzből finanszírozott lejárató kampányt nem folytatott az Új Színház vezetése ellen, az Új Színházzal erre vonatkozó szerződést nem kötött, és a lap szerkesztői egyetlen szerzőt, örököst vagy jogtulajdonost sem kerestek fel avval, hogy a játszási jogokat vonják vissza, illetve ne adják oda az Új Színháznak.
A Magyar Narancs kiadója Pozsgai Zsoltot ezekért a valótlan kijelentéseiért személyiségi jogsértés miatt beperli.

A Magyar Narancs

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.