270 milliós morzsa hullott Rogán favoritjának

Belpol

A Rogán Antal vezette Nemzeti Kommunikációs Hivatal újabb megbízásokkal látta a brüsszelezős, sorozós kampányokat is jegyző Balásy Gyula cégeit.

A Kaposvár és az M7 közötti szakasz fejlesztésénél a reklámkampányok tervezését, lebonyolítását, a médiavásárlást Lounge Design Kft. és a New Land Média Kft. kapta.

Mindkét cég annak a Balásy Gyulának az érdekeltsége, aki az utóbbi években a kormány kedvenc kommunikációs ügynöke lett, sora nyeri a megbízásokat.

A Közbeszerzési Értesítőből kiderül: a tájékoztatás hatósugara a Kaposvárt övező 50 kilométer, a megbízás értéke nettó 50 millió forint.

Határ a csillagos ég

A New Land Média valósággal kilőtt a kormányzati kampányok jóvoltából, ami nem túlzó állítás, mivel a 2016-ban csupán 1,5 milliárdos árbevétele volt, de a következő évben már 26 milliárdos forgalmat tudtak felmutatni.

false

A hirtelen jött növekedést mi sem mutatja jobban, hogy az indulás évében, 2013-ban ez a szám még csak 8 millió volt. A Balásy Lounge-csoportjához tartozó Lounge Design Kft. sem muzsikál rosszul, 2017-ben 3 milliárdos árbevételt realizált, a két társaság összesen 3,2 milliárd forint nyereséget hozott Balásy konyhájára.

Balásy cégei Kuna Tibor és Csetényi Csaba ügynökségeinek kegyvesztése után törtek fel, amelyek addig Rogán kommunikációs hivatalának kedvenc médiabeszállítói lehettek. 2016-tól Balásy szinte mindent visz a kormányzati kommunikációs tendereket terítő Rogántól, ő kivitelezhette a félelemkeltésben taroló sorosozós, junckerezős, brüsszelezős, migránozós, sargentinizős kampányokat.

Dől a lé

A Magyar Turisztikai Ügynökség Zrt. is velük dolgoztat, elég utalnunk az maradandó nyomokat hagyó 1956-os emlékév népszerűsítésére.Az MTÜ április közepén újabb, 222 millió forintos vállalkozási keretszerződést kötött Balásy fenti cégeivel “belföldi kommunikációhoz kapcsolódó médiaügynökségi feladatok ellátására”.

Az különösen bájos, hogy Balásy munkáit a cégei által jegyzett kampányokban támadott Európai Unió forrásaiból fogják kifizetni.

Ezek az összegek persze aprópénzek a többi állami megbízáshoz képest. Az Átlátszó számításai szerint Rogán hivatala 2019 első negyedévében 31 állami szervezet számára 15,4 milliárd forintért rendelt szolgáltatásokat Balásy cégeitől. A legtöbbet, 10 milliárd forintot az “Európa jövőjét érintő nemzetközi és hazai színtéren történő kormányzati kommunikációval kapcsolatos” feladatokra költötték, de az Orbán Ráhel barátnője által vezetett Magyar Divat & Design Ügynökség Nonprofit Zrt. is cseppentett egy 155 millió forintos megbízást.

A két Balsay-cég 2018-as éve sem lesz kismiska, a 24.hu gyűjtése szerint 2018. október közepéig a Nemzeti Kommunikációs Hivatal megrendeléseinek 98 százalékát abszolválhatták, 23,5 milliárd forint értékben.

Ezt Rogánék novemberben további “Európa jövőjét érintő”, 4,7 milliárdos, decemberben plusz 1,7 milliárdos kormányzati kommunikációs keretszerződéssel toldották meg.

Nem vicc, Nacsával is

Érdekesség, Rogán jelenkori kedvencét nem csak a reklámipar foglalkoztatja, az állami tévé kormánypárti humoristájával, Nacsa Olivérrel belekóstolt a showbizniszbe is. Balásy 2013-ban a Showtime Event Kft.-t közösen vásárolta meg Nacsa Olivér Showtime Média Kft.-jével, három éven át cégtársak maradtak.

Nacsa éppen néhány napja panaszkodott arra a Magyar Hírlapban, mennyire elnyomják őket, s visszarévedt azokra az időkre, amikor még jó kritikákat kaptak a Magyar Narancstól. Nacsa, aki a fővárosi DK-iroda leégéséből is viccet csinált, nemrég pedig nyíltan vallott aggodalmáról: mi lesz, ha nem a Fidesz nyeri a választásokat.

Figyelmébe ajánljuk

Nyereséges évet zárt a Penny

  • narancs.hu

A "szolidan vásárlók boltja" több mint négymilliárdos nyereséget könyvelhetett el, míg több üzletlánc is veszteséggel zárta a tavalyi évet.