A köztévés Bagi-Nacsa páros még mindig azon nyafog, hogy elnyomják őket

  • B.P.M
  • 2019. május 23.

Fekete Lyuk

„Amíg nem nyilvánultunk meg közéleti kérdésekben, addig kaptunk jó kritikákat a Magyar Narancsban.”

A hírhedt Bagi-Nacsa páros (Bagi Iván, Nacsa Olivér) interjút adott a Magyar Hírlapnak. A jobboldali humoristáknak feltette a riporter a kérdést, hogy ma melyik politikust vagy pártot könnyű parodizálni?

„Esetünkben két megközelítés lehetséges: az egyik a karakter, a másik a politikai aktualitás vagy konkrét esemény aspektusából. Egy biztos, jó paródiát csak erős karakterekről lehet készíteni. Megjegyzendő, időnként előfordul, hogy elveszik az ember kenyerét. [...] Ezt tette decemberben az ellenzék az MTVA székházában. Ráadásul nem egyedi esetről van szó. Időnként bosszúsak vagyunk, sokszor ugyanis magunk sem tudnánk jobbat, viccesebbet kitalálni, mint amit ők produkálnak” - felelte Nacsa Olivér.

Bagi hozzátette, a rendszerváltás óta eltelt harminc évben elég sokat változott a politizálás természete: az ellenzék látványosan a botránypolitizálás felé mozdult el.

false

 

Fotó: Bara Szilvia / baginacsa.hu

„Egyetértek. Én jellegzete­s chaplini elemeket fedeztem fel Kunhalmi Ágnes ajtónak rohanásában, lenyűgözött a produkció” - reagálta humorista társa kijelentésére Nacsa, aki szerint a műsoraikban egyformán nem kímélnek senkit.

Bagi Iván nem tartja művészetnek, amikor valaki „kifejezetten rosszindulatból gúnyolódik másokon”: „mindennel lehet viccelni, de nem mindegy, hogyan tesszük. Szükség van egy alapvető értékrendre. A közszereplők többségének életében eljön az a pillanat, amikor az ember úgy érzi, hogy bizonyos közéleti kérdésekben muszáj őszintén megnyilvánulnia. Példának okáért amíg ez a pillanat nálunk nem jött el, kaptunk jó kritikákat is a Magyar Narancsban, illetve egyéb baloldali felületeken. Ez a helyzet azóta változott meg gyökeresen, mióta bizonyos kérdésekben időről időre elmondjuk a véleményünket, mivel úgy érezzük, ezt kell tennünk.” Nacsa szerint joggal elvárhatnák, hogy őket se állítsanak falhoz pusztán azért, mert bizonyos területeken kifejezetten jónak tartják azt az irányt, amerre az ország halad.

A humorszakmáról átterelődött a szó a politikára. Bagi szerint miközben komoly, egyértelmű liberális médiacenzúra működik Nyugaton, így az emberekhez sajnos nem mindig jut el az a felfogás, amit Magyarország is képvisel, például a bevándorlás kapcsán.

„Sajnos a balliberális kommunikáció, különösen külföldön, meglehetősen hatékony és egységes. Aki pusztán csak megkérdőjelezi a jelenleg uralkodó ideológiát, azt rögtön a legerősebb jelzőkkel illetik. Az árral szemben nehéz úszni” - fogalmazott.

Végül elmondták, a műsoruk fut tovább a köztévén, Nacsa szervezi a Budavári Palotakoncertet, Bagi pedig írja a könyvét, és remélik, hogy az utókor méltóképpen fogja megőrizni a nemrég elhunyt mentoruk, Kerényi Imre „páratlan szellemi hagyatékát.”

Figyelmébe ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.