Két hete szúrta ki a valasz.hu azt a puszta szemmel jól látható tényt, hogy Habony Árpád ingyenes fővárosi hetilapjában, a Lokálban mennyi szerencsejátékos (és más állami) hirdetés volt. Ebben tulajdonképpen semmi meglepő nincs, hiszen legteljesebben épp mi szedtük össze pár hónapja ezelőtt, hogy Habony cége, a Lokált is kiadó Modern Media Group még az indulás előtti teljes évben elérte az egymilliárdos állami megrendelést – a lap lelkesen is szórja a kormánypropagandát, ahogy azt márciusi cikkünkben több példán keresztül is bemutattuk. És bizony pont a Szerencsejáték Zrt. volt a legnagyobb megrendelő: akkor azt a tájékoztatást kaptuk közérdekű adatigénylésünkre, hogy 2015-ben a cég és a kiadó „20 darab dupla oldalas különleges hirdetési, 3 darab négyoldalas különleges kabát hirdetési, illetve 13 darab sportrovat-támogatási egyedi hirdetési összeállításra kötöttek szerződést összesen 306,9 millió forintért”.
|
Most is megkerestük a Szerencsejáték Zrt.-t, hogy ezúttal mennyire szerződtek Habony Árpád lapjával, és közérdekű adatigénylésünkre ezúttal is készségesen és időben válaszoltak. Ezt írták:
„A Szerencsejáték Zrt., a tulajdonosi jogokat gyakorló MNV Zrt. Igazgatóságának hozzájárulásával kiírt pályázat eredményes lefolytatását követően, a Társaság 2016. évi médiatervezési és -vásárlási feladatainak ellátására a Trinity Communications Kft.-vel kötött – kizárólagosságot nem biztosító – keretszerződést a 2016. március 1-től december 31-ig tartó időszakra. Ennek a keretszerződésnek terhére a Szerencsejáték Zrt. a Lokál hetilapban, valamint a június elejétől megjelenő Lokál napilapban 108 db egyedi hirdetés megjelentetéséhez kapcsolódó felületet rendelt meg nettó 383 millió forint értékben a 2016. április és december 31. közötti időszakra vonatkozóan.”
Az említett nettó összeg bruttó értéke ez esetben 486,41 millió, csaknem félmilliárd forint, azaz ezzel együtt már elhagyták a 1,5 milliárdos állami megrendelést az egy évvel ezelőtti indulásuk óta. (Ehhez jönnek még hozzá a MVM új kampányának hirdetései mintegy 23 millió forint értékben, amit a 444.hu írt meg.) Azt pedig az RTL Klub tudta meg a napokban, hogy Habony Árpád és Győri Tibor cége, azaz a Modern Media Group 2015-ben 800 milliós bevétel mellett (ez az összeg nem zárja ki a Narancs korábbi 1 milliárdos kalkulációját, mivel azok a megrendelések átcsúszhattak a 2016-os ébre is – N.G.M.) mintegy 200 millió nyereséget termelt.
És ez még csak a kezdet.
Sajtóhírek szerint ugyanis hamarosan épp Habony napilappá alakuló Lokálja léphet a Simicska Lajos tulajdonába tartozó, szintén ingyenes Metropol helyébe: ezt fogják osztogatni úton-útfélen. Akkor pedig még több állami hirdetés jöhet!