486 millió forintért szerződött Habonyékkal nemrég a Szerencsejáték Zrt.

  • Nagy Gergely Miklós
  • 2016. június 3.

Belpol

Továbbra is ömlik a közpénz a Lokálba és Orbán tanácsadójának cégébe. Már bőven 1,5 milliárd forinton túl járnak, legutóbb majd félmilliárdot kaptak egy állami cégtől.

Két hete szúrta ki a valasz.hu azt a puszta szemmel jól látható tényt, hogy Habony Árpád ingyenes fővárosi hetilapjában, a Lokálban mennyi szerencsejátékos (és más állami) hirdetés volt. Ebben tulajdonképpen semmi meglepő nincs, hiszen legteljesebben épp mi szedtük össze pár hónapja ezelőtt, hogy Habony cége, a Lokált is kiadó Modern Media Group még az indulás előtti teljes évben elérte az egymilliárdos állami megrendelést – a lap lelkesen is szórja a kormánypropagandát, ahogy azt márciusi cikkünkben több példán keresztül is bemutattuk. És bizony pont a Szerencsejáték Zrt. volt a legnagyobb megrendelő: akkor azt a tájékoztatást kaptuk közérdekű adatigénylésünkre, hogy 2015-ben a cég és a kiadó „20 darab dupla oldalas különleges hirdetési, 3 darab négyoldalas különleges kabát hirdetési, illetve 13 darab sportrovat-támogatási egyedi hirdetési összeállításra kötöttek szerződést összesen 306,9 millió forintért”.

false

 

Fotó: MTI

Most is megkerestük a Szerencsejáték Zrt.-t, hogy ezúttal mennyire szerződtek Habony Árpád lapjával, és közérdekű adatigénylésünkre ezúttal is készségesen és időben válaszoltak. Ezt írták:

„A Szerencsejáték Zrt., a tulajdonosi jogokat gyakorló MNV Zrt. Igazgatóságának hozzájárulásával kiírt pályázat eredményes lefolytatását követően, a Társaság 2016. évi médiatervezési és -vásárlási feladatainak ellátására a Trinity Communications Kft.-vel kötött – kizárólagosságot nem biztosító – keretszerződést a 2016. március 1-től december 31-ig tartó időszakra. Ennek a keretszerződésnek terhére a Szerencsejáték Zrt. a Lokál hetilapban, valamint a június elejétől megjelenő Lokál napilapban 108 db egyedi hirdetés megjelentetéséhez kapcsolódó felületet rendelt meg nettó 383 millió forint értékben a 2016. április és december 31. közötti időszakra vonatkozóan.”

Az említett nettó összeg bruttó értéke ez esetben 486,41 millió, csaknem félmilliárd forint, azaz ezzel együtt már elhagyták a 1,5 milliárdos állami megrendelést az egy évvel ezelőtti indulásuk óta. (Ehhez jönnek még hozzá a MVM új kampányának hirdetései mintegy 23 millió forint értékben, amit a 444.hu írt meg.)  Azt pedig az RTL Klub tudta meg a napokban, hogy Habony Árpád és Győri Tibor cége, azaz a Modern Media Group 2015-ben 800 milliós bevétel mellett (ez az összeg nem zárja ki a Narancs korábbi 1 milliárdos kalkulációját, mivel azok a megrendelések átcsúszhattak a 2016-os ébre is – N.G.M.) mintegy 200 millió nyereséget termelt.

És ez még csak a kezdet.

Sajtóhírek szerint ugyanis hamarosan épp Habony napilappá alakuló Lokálja léphet a Simicska Lajos tulajdonába tartozó, szintén ingyenes Metropol helyébe: ezt fogják osztogatni úton-útfélen. Akkor pedig még több állami hirdetés jöhet!

Figyelmébe ajánljuk

Aki úton van

Amikor 2021 nyarán megjelent Holi, azaz Hegyi Olivér első lemeze, sokan egy újabb izgalmas hazai rapkarrier kezdetét látták az anyagban.

A franciák megértették

Ritkán halljuk az isteneket énekelni. Néhanapján azonban zongoráznak, szájharmonikáznak és még gitároznak is. Legutóbb Párizs elővárosában, Boulogne-Billancourt-ban, a Szajna partján álló La Seine Musicale kulturális központban történt ilyen csoda.

Hitler fürdőkádjában

Lee Miller a múlt század húszas–harmincas éveinek bevállalós top divatmodellje volt, igazi címlaplány, de festette Picasso, fotózta és filmezte Man Ray, utóbbi élt is vele, és mentorálta mint fotóművészt.