A kormány átverte az autósokat – tiltakozik a budaörsi polgármester

  • narancs.hu
  • 2015. április 22.

Belpol

A budaörsi polgármester arra hívja fel a figyelmet, hogy azoknak is Pest megyei matricát kell venniük, akik csak a főváros belterületén használják az M1–M7-es autópálya bevezető szakaszát. Wittinghof Tamás szerint a kormány csapdát állított az autósoknak

„Annak, aki a kormányzati tájékoztatásban bízva arra gondol, hogy Budapestet elhagyva az első lehetséges helyen lejön az M1–M7-es autópályáról, és akkor nem kell megyei matricát vennie, nagy meglepetésben lehet része, amikor a büntetést kézhez véve rájön, hogy a kormány egyszerűen becsapta – írja közleményében Wittinghoff Tamás, amit így folytat: – Az M1–M7-es autópálya bevezető szakasza a 37/2007. (III. 26.) GKM-rendelet szerint ugyanis már jóval a megyehatár előtt, az Egér úttól útdíjköteles, és ebben nem hozott változást a januári jogszabály-módosítás.” A polgármester teljes mértékben elfogadhatatlannak és diszkriminatívnak tartja, hogy az M1–M7-es bevezető szakaszán nem érvényesül a kormány által hangoztatott, az ország más területein bevezetett alapelv (a megyehatárt követő első lehajtónál még következmények nélkül el lehet hagyni az autópályát), ami sérti az egyenlő bánásmód követelményét.

false

 

Fotó: budaorsinfo.hu

Wittinghof emlékeztet arra, hogy a kormányzati kommunikáció szerint a legfontosabb változás az volt február 1-jével, hogy a megyei matricák nem a megyehatár előtti utolsó, hanem a határ utáni első lehajtóig érvényesek, ám mivel fővárosi matrica nincs, vagyis Budapesten belül elvben nem fizetősek az utak, értelemszerűen ennek a díjmentességnek a városhatár utáni első lehajtóig kellene tartania. Ez azonban nem így van, és a városhatárt követő első lehetséges alkalommal elhagyják azt.

„Az ellentmondást Budaörs város polgármestereként Fónagy János közlekedési államtitkárral folytatott személyes megbeszélésünk során is felvetettem, ám annak orvoslására nem kaptam érdemi ígéretet. Ezért felszólítjuk a kormányt, hogy ha már – számunkra teljességgel elfogadhatatlan módon – fizetőssé tette Budaörs belső úthálózatának egy részét, legalább a saját maga által meghatározott alapelveket tartsa be. Ennek megfelelően az M1–M7-es autópálya ne az Egér úti csomóponttól váljon fizetőssé, hanem a városhatárt követő első kijáratnál, azaz a budaörsi benzinkútnál” – írja a budaörsi polgármester.

Figyelmébe ajánljuk

Minden nap egy forradalom

A történelem nem ismétli magát, hanem rímel. Paul Thomas Anderson egy szinte anakronisztikusan posztmodern filmet rendezett; bár felismerjük őrült jelenünket, láz­álomszerűen mosódik össze a hatvanas évek baloldali radikalizmusa a nyolcvanas évek erjedt reaganizmusával és a kortárs trumpista fasisztoid giccsel.

Japán teaköltemény

A 19. század derekán, miután a Perry-expedíció négy, amerikai lobogókkal díszített „fekete hajója” megérkezett Japánba, a szigetország kénytelen volt feladni több évszázados elszigeteltségét, és ezzel együtt a kultúrája is nagyot változott.

Maximál minimál

A nyolcvannyolc éves Philip Glass életműve változatos: írt operákat, szimfóniákat, kísérleti darabokat, izgalmas kollaborációkban vett részt más műfajok képviselőivel, és népszerű filmzenéi (Kundun; Az órák; Egy botrány részletei) révén szélesebb körben is ismerik a nevét. Hipnotikus minimalista zenéje tömegeket ért el, ami ritkaság kortárs zeneszerzők esetében.