A kormánypropaganda azonnal elkezdte védeni Semjén Zsoltot: nem is méregdrága luxusvadászatokra jár, csak a családjához utazik ki

  • narancs.hu
  • 2018. március 9.

Belpol

A helikoptert pedig nem tudja kikerülni szegény.

Ahogy arról reggel beszámoltunk, nagyon erős anyaggal jelentkezett a mai Magyar Nemzet: a lap beszámolt róla, hogy Semjén Zsolt miniszterelnök-helyettes rendszeresen jár svédországi luxusvadászatokra, a túrák költsége pedig óriási. Utóbbi egyáltalán nem véletlen, elvégre a helikopter és a teljes szálloda kibérlése is tartozéka ezeknek a vadászatoknak.

Nem hagyhatta ezt a kormánymédia: szinte egyszerre írta meg több kormányközeli sajtótermék, hogy Semjén Zsolt ellen „hajtóvadászat indult”, és nincs itt semmi látnivaló, mert hogy Orbán helyettese évente többször is jár Svédországba, lévén nagybátyja és unokatestvérei is ott élnek. A kormánypropaganda szerint a helikopterre is van magyarázat. Figyeljék csak, hogyan mosdatja Semjén helikopterezését a szebb napokat is megélt Origo:

„A helikopterre egyetlen ok miatt van szükség: az elejtett vad húsát csak és kizárólag így tudják elszállítani feldolgozásra. Ennek egyetlen, nagyon egyszerű oka van: a skandináv területeken, a sarkkörnél ugyanis nincsenek utak, a terület mocsaras, autóval nem lehet megközelíteni a vadászati területeket. A skandináv országok törvényi előírásai szerint hús nem hagyható kint, azt minden alkalommal el kell szállítani. Ezt, a már leírt körülmények miatt helikopterrel teszik meg. A helikoptert nem ő használta, azzal mindössze az elejtett vad húsát szállították el feldolgozásra.”

Megvédeni Semjén Zsoltot 1.

Megvédeni Semjén Zsoltot 1.

Megvédeni Semjén Zsoltot 2.

Megvédeni Semjén Zsoltot 2.

 


Már csak a szállodabérlést kellene valahogy megvédeni, és járna is a dicséret.

Borítókép: MTI/Balogh Zoltán

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.