Orbán Ráhellel és férjével is tárgyalt a török oligarcha

  • narancs.hu
  • 2016. június 1.

Belpol

Bemutatjuk a török multimilliárdost, aki egyaránt bejáratos Erdoğanhoz és Orbánhoz. Parádés portrécikk az e heti Narancsban.

Ismerjék meg az egyik leghíresebb török oligarchát, Adnan Polatot! A lenti felvételen éppen Recep Tayyip Erdoğan török diktátorral tekintenek meg egy labdarúgó-mérkőzést.

Orbán Viktornak a török foci világában járatos Mészöly Kálmán mutatta be a milliárdos üzletembert még 2005-ben. Adnan Polat és a Fidesz elnöke ezután kiadós sétákat tett Isztambulban, és azóta is találkoztak kettesben. De a viszony sokkal több magánérdekű barátságnál: Adnan Polat mára a magyar kormány fontos szövetségese lett. A tulajdonában álló magyar nemzeti kereskedőházakon keresztül irányítja a kétoldalú üzleti kapcsolatokat, miközben cége milliárdokat kap homályos célokra a kormánytól. Az irodaháza ad otthont az egész isztambuli magyar diplomáciának. Másrészt pedig egyre látványosabban jelen van a magyar ingatlanpiacon. Azt eddig is lehetett tudni, hogy a Tiborcz Istvánnal kapcsolatba hozott kastélyvásárlásokban benne van, de az Orbán Viktorral, annak lányával és vejével folytatott személyes tárgyalások ennél szorosabb viszonyt sejtetnek.

Ennek jár utána aktuális számunkban Urfi Péter cikke. Címlapsztorinkban nemcsak azt mondjuk el, hogy Adnan Polat és emberei miről tárgyalhattak Tiborcz Istvánnal és Orbán Ráhellel, de a találkozókról fényképeket is közlünk.

A fent említett szereplőkön kívül egy FBI által korábban körözött szaúdi olajmágnást is tartalmaz ez a kiterjedt cégháló, amit a cikkhez készítettünk.

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.

Hallják, hogy dübörgünk?

A megfelelően lezárt múlt nem szólhat vissza – ennyit gondolnak történelmünkről azok a politikai aktorok, akik országuk kacskaringós, rejtélyekben gazdag, ám forrásokban annál szegényebb előtörténetét ideológiai támaszként szeretnék használni ahhoz, hogy legitimálják jelenkori uralmi rendszerüket, amely leg­inkább valami korrupt autokrácia.