Idén is luxusjachttal szeli a horvát vizeket Mészáros Lőrinc családja – Fotók

  • Németh Dániel
  • Magyar Krisztián
  • 2017. augusztus 9.

Belpol

A felcsúti milliárdos lánya és újdonsült férje is használja a rejtélyes csodahajót.

Az Artemy névre keresztelt fehér luxusjacht – amelyre elsőként a magyarnarancs.hu talált rá tavaly nyáron – az elmúlt két hétben többször is kikötött a horvátországi Cres szigetén, de nem Mészáros Lőrinc, hanem egyik lánya és az ő vendégei voltak a fedélzeten. Az első alkalommal csak Homlok-Mészáros Ágnest látták forrásaink a hajóról leszállni és több ismeretlen vendéget, de egy néhány nappal későbbi kikötéskor ott volt az újdonsült férj, Homlok Zsolt is, aki korábban a Swietelsky Vasúttechnika Kft. ügyvezető igazgatójaként dolgozott.

false

 

Fotó: magyarnarancs.hu

Fontos láncszem

Homlok-Mészáros Ágnesnek kiemelt szerep jut apja cégbirodalmának működtetésében, a családhoz köthető vállalkozások közül többen is feltűnik: egyebek között az építőiparban szárnyaló Fejér B.Á.L. Zrt. egyik résztulajdonosa, és – ha csak a leglényegesebbeket soroljuk fel – jelenleg ügyvezetője az ásványvíz-előállítással és palackozással foglalkozó Vivienvíz Kft.-nek, illetve igazgatósági tag a Talentis Group Beruházás-szervező Zrt.-ben, az Aranykorona Zrt.-ben és a Konzum Befektetési és Vagyonkezelő Nyrt.-ben is.

Érdekes, hogy a nagyjából két héttel ezelőtti első megérkezésük során a kikötőben Mészárosék letakarták az Artemy nevét, vélhetően azért, hogy ne vegyék észre olyan magyarok, akiknek ismerős lehet a hajónév. A második alkalommal már nem voltak ennyire elővigyázatosak.

false

 

Fotó: magyarnarancs.hu

Az Artemy útját tavaly egy AIS (Automatic Identification System) nevű navigációs rendszer – amely egyebek közt a hajó pozícióját és sebességét, valamint annak statikus adatait rögzíti és jeleníti meg egy arra alkalmas eszközön – adatait felhasználó egyik nyilvános hajókövető oldal, a www.vesselfinder.com adatai alapján tudtuk követni, de sem ezen, sem pedig a hasonló oldalakon idén júliustól már nem találtuk nyomát a hajó mozgásának. Mészárosék minden bizonnyal kikapcsolt műholdas azonosítóval szelik nappal a hullámokat – nyilván nem véletlenül, hiszen a nemzet nagytőkése és a család aligha szereti a nyilvánosság előtt élvezni a közbeszerzések útján elnyert százmilliárdok gyümölcsét. (Az AIS-t kikapcsolni kb. olyan, mintha valaki este fényszóró nélkül közlekedne az autópályán.)

A jacht tavaly szeptember közepe óta sokáig Zadarban vesztegelt, idén áprilisban került át ideiglenesen a Zadartól nagyjából 80 kilométerre lévő Murter szigetén lévő Marina Betina kikötőbe, ahol az Artemy tavaszi karbantartását végezhették. Ezután június végén mentek egy kis kört a hajóval, az ezt követő utakról nincs látható rögzített adat a fentebb említett rendszerben. Mindez azért is érdekes, mert a tengeri élet biztonságáról szóló S.O.L.A.S. (Safety of Life at Sea) nemzetközi tengeri egyezmény elvileg kötelezővé tenné az AIS meglétét és annak használatát azokon a 2002. július 1. után épült hajókon – azok méretétől függetlenül –, amelyek nemzetközi vizeken hajóznak. (A máltai felségjelzés alatt közlekedő Artemynek a horvát partok nemzetközinek számítanak.) Az AIS ki nem kapcsolható, útközben és horgonyzáskor is működnie kell. Egy esetben lehet szüneteltetni a működését, ha a kapitány úgy ítéli meg, hogy használata – például kalóztámadás esetén – veszélyezteti a hajó biztonságát. (Érdekességként megjegyeznénk, hogy a Daily Mail márciusi cikke szerint 2017 első két hónapjában több száz, Szíria és Líbia felől érkező hajó közelítette meg kikapcsolt AIS-szel az európai vizeket. A feltevések szerint többnek köze lehet terroristákhoz és embercsempészekhez.)

A tavaszi karbantartás

A tavaszi karbantartás

Fotó: magyarnarancs.hu

A most már az egész család szolgálatában álló Artemy egy több mint 35 méter hosszú luxusjacht, amelyet 2008-ban építettek. A fedélzeten 12 vendég és egy maximum 6 fős legénység fér el kényelmesen. A hajó középső szintjén 12 személyes étkező található, az ott elhelyezett 5 kabin mindegyikének külön fürdőszobája van. A középső szinten még egy fitneszteremben is rágyúrhat a következő kivitelezésre Mészáros Lőrinc, a felső, napozószinten pedig bbq, bárpult, egy másik étkező és egy jakuzzi is gondoskodik a milliárdosoknak kijáró kényelemről.

Jó nagy hajó

Jó nagy hajó

Fotó: magyarnarancs.hu

Azt még mindig nem lehet tudni, hogy az idén is máltai zászló alatt hajózó Artemyt miként használhatja Mészáros Lőrinc és családja, hiszen papíron a tulajdonos egy L&L Charter Ltd. nevű máltai bejegyzésű cég, amely elvileg bérbe is adhatja a luxusjachtot, ám – ahogy arra korábbi cikkünkben is rávilágítottunk – a máltai regisztráció szerint az Artemyt „pleasure yacht”-ként vették nyilvántartásba. Információink szerint a máltai szabályozás kétféle besorolást ismer: magán- és kereskedelmi célú hajó, és a „pleasure yacht” egyértelműen az elsőbe tartozik. Ez azért fontos, mert a máltai rendelkezések szerint a magánhajókat kizárólag a tulajdonosok és/vagy vendégeik használhatják.

Találtunk egy rejtélyes luxusjachtot – Mészáros Lőrinccel a fedélzetén

Képeken és videón is megmutatjuk, hogyan élvezi munkája gyümölcsét a nemzeti nagytőke. Fehér szuperjacht siklik ki a zadari kikötőből, mögötte egy fekete gumicsónakban Mészáros Lőrinc figyeli, ahogyan a négyfős legénység teszi a dolgát. A kormányos a móló mellett elhaladva enyhén balra veszi az irányt.

Figyelmébe ajánljuk

Nagyon balos polgármestert választhat New York, ez pedig az egész Demokrata Pártot átalakíthatja

Zohran Mamdani magát demokratikus szocialistának vallva verte meg simán a demokrata pártelit által támogatott ellenfelét az előválasztáson. Bár New York egész más, mint az Egyesült Államok többi része, az identitáskeresésben lévő demokratáknak minta is lehet a 33 éves muszlim politikus, akiben Donald Trump már most megtalálta az új főellenségét.

Gombaszezon

François Ozon új filmjében Michelle a magányos vidéki nénik eseménytelen, szomorú életét éli. Egyetlen barátnőjével jár gombászni, vagy viszi őt a börtönbe, meglátogatni annak fiát, Vincent-t. Kritika.

Világító árnyak

A klasszikus balett alapdarabját annak leghíresebb koreográfiájában, az 1877-es Marius Petipa-féle változatában vitte színre Albert Mirzojan, Ludwig Minkus zenéjére.