Indulása óta veszteséges a felcsúti kisvasút

publikálva
2017. aug. 07., 12:08
Twitter megosztások száma
Google +1
Egyéb megosztás

Úgy tűnik, soha nem fog megtérülni a beruházás, a kormány mégis újabb milliárdokat szán a vasútvonal meghosszabbítására.

Az Atlatszo.hu még július elején közadatigénylésben kérte ki a Vál-völgyi kisvasutat üzemeltető Felcsúti Utánpótlás Neveléséért Alapítványtól a kisvonattal kapcsolatos bevételek és kiadások listáját, melyet most megkaptak.

A számokból kiderül, hogy bár voltak hónapok, amikor a jegybevétel meghaladta az üzemeltetési költséget, de 2016-os indulása óta 4,1 millió forint veszteséget termelt a vasút.

Ennek ellenére Lázár János még július közepén is azt nyilatkozta, hogy megtérülő beruházásról van szó. „Én úgy gondolom, ha Magyarországon egy fél év alatt 20 ezer ember használ egy kisvasutat, az megtérülő dolog. Én ebben semmi kivetnivalót nem látok, ez egy politikai hecckampány, ha nem Felcsúton épült volna a kisvasút, akkor senkit nem érdekelne. Csak Orbán Viktor miniszterelnök miatt érdekes.”

Egy július végi Magyar Közlönyből az is kiderült, hogy a kormány további 8,5 milliárd forintból fejleszti a turisztikai célú keskeny nyomközű kisvasutakat. A pénzből a Bicske–Felcsút Puskás Akadémia szakaszt is megtervezik, az alcsútdobozi arborétum és a Vértesacsa közötti szakaszra pedig megvalósítási tanulmányt készítenek.

Egy átszállással a Holdig: újabb hatástanulmány készül a felcsúti kisvasút bővítéséről

Mészáros Lőrinc a saját lapjának beszélt a bővítésről, a tanulmányt elvileg a MÁV készíti. A vasúttársaság egyelőre hallgat a részletekről. Nemrég vettük észre, hogy a Fejér Megyei Hírlapnak még márciusban azt nyilatkozta Mészáros Lőrinc, hogy a MÁV hatástanulmányt készít a Bicske és Székesfehérvár közötti korábbi vasútvonal jelenlegi állapotáról.

publikálva
2017. aug. 07., 12:08
Twitter megosztások száma
Google +1
Egyéb megosztás
Cimkék:
Ezt már olvasta?

Kommentek

Rendezés:
  1. 1 Világos
    Világos
    2017. augusztus 07., hétfő 12:58
    A sokkal nagyobb utaslétszámu /munkába járós/ vonalakat bezárták.
    Az a kisvasút fejlesztés egy megtévedt ember akarata. A statisztikát aki
    megnézi pl: napi 24 de van 40 vonat is. A vonatforduló minimum 80 perc,
    A hazugsággyár itt is beépült.

Komment írásához vagy regisztrálj

Legfrissebb Narancs

A Jobbik és az ÁSZ-büntetés
Vona Gábor dilemmái
László Géza írása
Miért maradtak velünk a különadók?
Interjúk
L. Ritók Nóra, Rufus Wainwright, Ráduly György
Tartalomjegyzék Legfrissebb Narancs

best of Narancs

Narancs vélemény

Kultúra