|
Amikor a miniszterelnök gépkocsija a járdán áll, amíg Orbán Viktor a haját vágatja a Belvárosban, az a közlekedési jogszabályokon túl – parkolni akkor lehet járdán, ha ezt KRESZ-tábla engedélyezi – a Fővárosi Önkormányzat tulajdonjogát, önrendelkezését is sérti. Az Orbán használta kisbusz az Astoriánál szokott a járdán várakozni a Kossuth Lajos utca 17. előtt, ahol a kormányfő hajszobrásza dolgozik. A 444.hu által publikált fotón jól kivehető, hogy a gyalogosokat védő parkolásgátló oszlopok se akadályozzák ebben Orbánt és kíséretét, mivel ott éppen hiányoznak. A portálnak azt mondták az ott lakók, korábban ott is voltak, és azért vették ki, mert útban voltak – így viszont fel tud hajtani a járdára az OVi-busz.
A magyarországi önkormányzatokról szóló törvény a Fővárosi Önkormányzat feladatául szabja a kiemelt forgalmú vagy országos közúti közlekedésben fontos szerepet játszó főútvonalak, sugár- és gyűrűirányú közutak, kiemelt tömegközlekedési csomópontok, kiemelt közparkok és közterek kezelését, fejlesztését, üzemeltetését, valamint e területeken a közterület-felügyelet működtetését, a forgalomtechnikai kezelői és üzemeltetői feladatok ellátását, szervezését. Idetartoznak a Kossuth Lajos utca közforgalmú részei, a közút és a járda is, amelyek a Fővárosi Önkormányzat tulajdonában vannak.
A Fővárosi Önkormányzat a közútkezeléssel, fenntartással, üzemeltetéssel kapcsolatos feladatokat a tulajdonában lévő Budapesti Közlekedési Központ Zrt.-hez (BKK) tartozó BKK Közút Zrt.-re bízta. A BKK Közút (vezérigazgatója a hajdan a Dávid Ibolyával szemben az MDF elnöki székéért bejelentkező Almássy Kornél, az UD-botrány egyik figurája), a Fővárosi Közterület Fenntartó Zrt. utódja látja el a fővárosi utak, hidak, műtárgyak, a forgalomtechnikai létesítmények, valamint a nem fővárosi tulajdonú, de a közösségi közlekedés által igénybe vett utak üzemeltetési és fenntartási feladatait. Az ő dolga az „úttartozékok létesítése és fenntartása”, például a parkolásgátló oszlopok telepítése és pótlása.
A magyarnarancs.hu több kérdést is feltett a BKK-nak, illetve a tulajdonos Fővárosi Önkormányzatnak, hogy megtudja, ki vagy mely szervezet kezdeményezte, hagyta jóvá és kivitelezte a Kossuth Lajos utca 17. szám előtti parkolásgátló oszlopok eltávolítását. Sem a Vitézy Dávid vezette BKK, sem Tarlós István főpolgármester hivatala nem válaszolt. A Miniszterelnökségnél ugyancsak hiába tudakoltuk, hogy Orbán hivatala vagy más kormányzati szerv kezdeményezte-e a Demszky-karók eltávolítását. Arra sem kaptunk választ, mikor fogják a gyalogosokat védő oszlopokat visszahelyezni a járdára. Okkal feltételezhető, hogy a BKK Közútnak tudomása lehet a hiányukról, hiszen a cég folyamatosan ellenőrzi a fővárosi utak, műtárgyak, forgalomtechnikai eszközök állapotát.
Tarlós 2009-ben Orbán Viktorral együtt mutatta be a Nemzet Fővárosa című főpolgármester-jelölti programját. Ebben az olvasható, hogy a közösségi, közúti, kerékpáros és gyalogos közlekedés folyamatosságát és biztonságát forgalomtechnikai beavatkozások sorával, P+R parkolórendszer széles körű kialakításával fogja javítani. A főpolgármester tehát elkötelezett a gyalogosok védelmében. Éppen ezért nem érthető, miért tűri a gyalogosok érdekeit sértő oszlopbontást.
Amennyiben a hivatalos válaszok beérkeznek, cikkünket természetesen frissítjük.