Már maguk a tervezők is elhatárolódnak attól a förmedvénytől, amit Szőcs Géza épít

  • narancs.hu
  • 2015. április 9.

Belpol

A Milánói Világkiállítás magyar pavilonjának tervezői kínosnak érzik, hogy a nevükhöz kötik az építményt.

Szinte soha nem látott szakmai konszenzus alakult ki arról, hogy a „látvány-ötlet pályázaton” második díjat nyert, Alakor nevű pályamű botrányosan rossz. Mégis ehhez ragaszkodik az expó magyar részét felügyelő miniszteri biztos, Szőcs Géza. A pályáztatás és a kivitelezés körülményeiről részletesen beszámolt már szakírónk.

Látványterv

Látványterv

Fotó: Facebook

Most a pavilon vezető tervezői – Ertsey Attila Dla, dr. Herczeg Ágnes, Stocker György DLA, Podoski György és Borsiné Arató Éva – nyilatkozatban határolódnak el a megvalósuló projekttől, mert a továbbtervezésből gyakorlatilag kiiktatták őket. Azt állítják, hogy az építési engedélyt kapott tervet nem is látták.

Hozzáteszik: „A médiában – itthon és külföldön – a pavilon szerzői közt továbbra is szerepel a nevünk, olasz újságok és kollégák keresnek meg bennünket, hogy publikáljunk –, kénytelenek vagyunk kijelenteni, hogy a pavilon megvalósuló, végső változatától elhatárolódunk, annak építészeti – műszaki színvonaláért, működőképességéért, a terem hangzásáért felelősséget nem vállalunk.”

  • Majd ezzel zárják nyilatkozatukat: „Kénytelenek vagyunk felhívni az érintettek figyelmét, hogy nevünket ne szerepeltessék sem a sajtóanyagokban, sem a hivatalos honlapon, mert ez ránk nézve kompromittáló.”
  • Már épül

    Már épül

    Fotó: expohungary.com

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.