Megtiltotta a rendőrség az Együttnek a síposztást március 15-én

  • narancs.hu
  • 2017. március 9.

Belpol

Ne fütyülj!

„Bejelentettünk három síposztó pontot, erre betiltották. Holnap bejelentek hatot, ha azt is betiltják, másnap bejelentek tizenkettőt és így tovább” – reagált Juhász Péter, az Együtt elnöke arra, hogy ma délután egy rendőrségi határozatban megtiltották neki és pártjának a március 15-re tervezett akciójukat. Juhászék „Mondjuk el füttyszóval, mit kíván a magyar nemzet!” névre keresztelt eseményükkel kívánnak jövő szerdán a Nemzeti Múzeumnál tiltakozni Orbán Viktor ünnepi beszéde alatt.

A fütyülés előtt síposztást is terveztek,

például az Astoriánál – ám ott, ezek szerint, egy olyan pult, amelynél például szórólapokat is szoktak osztogatni, vagy amilyennél a Momentum is gyűjtötte az aláírásokat, akadályozza a közlekedést vagy a népképviseleti szerveket; a törvény ugyanis csak és kizárólag ebben a két esetben tiltja a gyülekezést. Ezt ugyan az Alkotmánybíróság is kimondta már, a rendőrséget ez azonban nem zavarja, ma egy hétoldalas indoklással megtiltották a síposztást, és fellebbezést nem fogadnak el.

Juhász szerint ez a gyülekezési és véleménynyilvánítási jog megsértése, Orbán fél, és ezért próbálja ellehetetleníteni az akciót. Ők azonban nem tágítanak,

ott lesznek a Nemzeti Múzeumnál,

előtte pedig tiszteletüket teszik a Petőfi-szobornál. „Ennek a napnak ugyanis épp a sajtószabadságról és a szabad véleménynyilvánításról kellene szólnia, Orbán ezzel szemben tökéletesen más álláspontot képvisel, mint a márciusi ifjak.”

Az Együtt azt követeli Orbántól, tartson nyilvános közmeghallgatást, ahol bárki elmondhatja a véleményét és választ kap a kérdéseire. De a válasz erre egyelőre csupán az a hétoldalas rendőri tiltó határozat.

Juhász Péter – Orbánék meg akarják akadályozni, hogy…

Figyelmébe ajánljuk

A saját határain túl

Justin Vernon egyszemélyes vállalkozásaként indult a Bon Iver, miután a zenész 2006-ban három hónapot töltött teljesen egyedül egy faházban, a világtól elzárva, egy nyugat-wisconsini faluban.

Az űr az úr

Az 1969-ben indult Hawkwind mindig a mainstream csatornák radarja alatt maradt, pedig hatása évtizedek óta megkérdőjelezhetetlen.

Pincebogarak lázadása

  • - turcsányi -

Jussi Adler-Olsen immár tíz kötetnél járó Q-ügyosztályi ciklusa a skandináv krimik népmesei vonulatába tartozik. Nem a skandináv krimik feltétlen sajátja az ilyesmi, minden szak­ágnak, műfajnak és alműfajnak van népmesei tagozata, amelyben az alsó kutyák egy csoportozata tengernyi szívás után a végére csak odasóz egy nagyot a hatalomnak, az efeletti boldogságtól remélvén boldogtalansága jobbra fordulását – hiába.

Luxusszivacsok

A Molnár Ani Galéria 2024-ben megnyitott új kiállítótere elsősorban hazai, fiatal, női alkotókra fókuszál, Benczúr viszont már a kilencvenes évek közepétől jelen van a művészeti szcénában, sőt már 1997-ben szerepelt a 2. Manifestán, illetve 1999-ben (más művészekkel) együtt a Velencei Biennálé magyar pavilonjában.

Égen, földön, vízen

Mesék a mesében: mitikus hősök, mágikus világ, megszemélyesített természet, a szó szoros értelmében varázslatos nyelv. A világ végén, tajtékos vizeken és ég alatt, regei időben mozognak a hősök, egy falu lakói.

Visszaszámlálás

A Ne csak nézd! című pályázatot a Free­szfe, az Örkény Színház, a Trafó és a Jurányi közösen hirdették meg abból a célból, hogy független alkotóknak adjanak lehetőséget új előadások létrehozására, a Freeszfére járó hallgatóknak pedig a megmutatkozásra. Tematikus megkötés nem volt, csak annyiban, hogy a társulatoknak társadalmilag fontos témákat kellett feldolgozniuk. A nyertesek közül a KV Társulat pályamunkáját az Örkény Színház fogadta be.

Mészáros Lőrinc egy történet

A Mészáros Lőrinc című történetnek az lenne a funkciója, hogy bizonyítsa, létezik frissen, ön­erejéből felemelkedett nemzeti tőkésosztály vagy legalább réteg, de ha még az sem, pár markáns nemzeti nagytőkés. Valamint bizonyítani, hogy Orbán Viktor nem foglalkozik pénzügyekkel.

„Mint a pókháló”

Diplomáját – az SZFE szétverése miatt – az Emergency Exit program keretein belül Ludwigsburgban kapta meg. Legutóbbi rendezése, a Katona József Színházban nemrég bemutatott 2031 a kultúra helyzetével és a hatalmi visszaélések természetével foglalkozik. Ehhez kapcsolódva toxikus maszkulinitásról, a #metoo hatásairól és az empátiadeficites helyzetekről beszélgettünk vele.