Menetelés az éjszaka mélyére

  • Németh Dániel
  • 2015. szeptember 5.

Belpol

Nehéz lesz elfelejteni az éjszakát, amikor a menekültek gyalog indultak el Ausztriába, mert a magyar állam magukra hagyta őket. Németh Dániel felkavaró képei a hosszú útról.

Délben indultak, és sokan éjfélig sem álltak meg. Ekkor érkeztek meg az M1-re a buszok, amelyekre sokan először nem mertek felszállni, mert tudták, hogy a magyar államban nem lehet megbízni. Hogy a magyar állam nemcsak hagyja őket a saját piszkukban fetrengeni, hanem ha úgy tartja kedve, akkor hazudik nekik, és a civilizált Nyugat helyett embertelen táborokba viszi őket. Vagy könnygázt fúj a gyerekeik arcába. De ezen a hosszú úton is ott voltak a civilek, akik inni adtak, és akik bekötözték sebeiket. Az éjszaka mélyén pedig a legtöbben végül felszálltak azokra a buszokra, amelyek elvitték őket Ausztriába. Azt nem tudják, hogy mi lesz velük, de ott már biztonságban vannak. Megmenekültek a magyar államtól. Győztek.

false

 

Fotók: Németh Dániel

false

 

 

false

 

 

false

 

 

false

 

 

false

 

 

false

 

 

false

 

 

false

 

 

false

 

 

false

 

 

false

 

 

false

 

 

false

 

 

false

 

 

false

 

 

false

 

 

false

 

 

false

 

 

false

 

 

false

 

 

false

 

 

false

 

 

false

 

Fotók: Németh Dániel

 

 

Mindeközben sokan a Keletiben maradtak. Ezektől a képektől is nehéz szabadulni.

Figyelmébe ajánljuk

A képekbe dermedt vágy

Az Aspekt című feminista folyóirat társ­alapítója, Anna Daučíková (1950) meghatározó alakja a szlovák és a cseh feminista és queer művészetnek és a kilencvenes évektől a nemzetközi szcénának is.

Emberarcú

Volt egy történelmi pillanat ’56 után, amikor úgy tűnt: a szögesdrótot ha átszakítani nem lehet ugyan, azért átbújni alatta még sikerülhet.

Fától fáig

  • - turcsányi -

A Broke olyan, mint egy countrysláger a nehéz életű rodeócowboyról, aki elvész valahol Montanában a méteres hó alatt, s arra ébred, hogy épp lefagyóban a lába.

Kis nagy érzelmek

Egyszerű és szentimentális, de mindkettőt büszkén vállalja Baltasar Kormákur filmje. Talán az Előző életek volt utoljára ilyen: a fordulatok és a hősök döntései néha elég vadak, de sosem annyira, hogy megtörjék az azonosulás varázsát, az érzelmek őszintesége pedig mélységes hitelességet kölcsönöz a filmnek.

Nincs bocsánat

Az előadás Balássy Fanni azonos című kötetéből készült. A prózatöredékekből összeálló, műfajilag nehezen besorolható könyv a 2020-as években felnőtté váló fiatalok életkezdési pánikhelyzetéről ad meglehetősen borús képet.

Az individuum luxusa

  • Balogh Magdolna

Igazi szenzációnak ígérkezett ez a láger­napló, hiszen a mű 1978-ban csak erősen megcsonkítva jelenhetett meg a szerző magán­kiadásában, többszöri kiadói elutasítás és a publikálás jogáért folytatott 12 évnyi küzdelem után.